| کد خبر: 242321 |

اردوغان: ترکیه را سال 2053 به ابرقدرت لجستیکی جهان مبدل می‌کنم

رئیس جمهور ترکیه از مبدل شدن این کشور به ابرقدرت لجستیکی در جهان در سال‌های آتی خبر داد.

تین نیوز

رئیس جمهور ترکیه  شبانگاه سه شنبه به وقت تهران در نشست خبری مدعی شد کشورش را در سال سال ۲۰۵۳ به  «ابرقدرت لجستیکی در جهان» تبدیل خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که ترکیه برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت لجستیکی راه روشنی در پیش دارد. اردوغان افزود، ترکیه به دنبال این است که یک ابرقدرت لجستیکی در جغرافیایی از لندن تا پکن، سیبری تا آفریقای جنوبی باشد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «ما شبکه راه آهن خود را از ۱۰۹۵۹ کیلومتر به ۱۳۰۲۲ کیلومتر گسترش دادیم. هدف ما افزایش این رقم به ۲۸۵۹۰ کیلومتر تا سال ۲۰۵۳ است.با توسعه خطوط قطار تند رو تا سال ۲۰۵۳، تعداد استان‌های متصل به یکدیگر با این سامانه را از ۸ استان به ۵۲ استان افزایش خواهیم داد.»

اردوغان همچنین  از طرح‌های دولت برای حمایت از اشتغال در ترکیه خبر داد.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش کردند که مردم شهر «استانبول» در ترکیه به تازگی در اعتراض به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی تظاهرات کردند. در استانبول کرایه حمل و نقل عمومی ۴۰ درصد افزایش یافته و اعتراضات به این افزایش قیمت روزهاست که ادامه دارد.

روز شنبه تجمعی در مقابل یک ایستگاه اتوبوس مترو در راستانبول  برگزار شد. در این تجمع برخی اعضای حزب «اچ دی پی»  شرکت کردند. یکی از بانوان شرکت کننده در این تظاهرات گفت که کرایه‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته  و عملاً راحتی تردد را برای بخش بزرگی از جمعیت استانبول از بین برده است. 

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: «فقر در ترکیه در دو ماه اخیر به شدت افزایش یافته و حداقل دستمزدها برای تامین نیازهای اساسی مدتهاست در مقابل افزایش قیمت مواد غذایی، آب، گاز، برق و سوخت کافی نبوده است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.