| کد خبر: 242315 |

◄ پیشنهاد ارایه دیپلم حمل و نقل به رانندگان حمل و نقل جاده ای

در شغل رانندگی مدرک اگر در کنار تجربه باشد خوب است، ولی بدون تجربه ارزش ندارد.

تین نیوز

مطابق دستورالعمل جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرایط جدید حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای صدور کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی بخش مسافر و کالا از دیپلم به پایان دوره متوسطه اول، سوم راهنمایی،  سیکل و یا معادل آن کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس بخشنامه جدید سازمان که روز ۳۰ فروردین از سوی داریوش امانی به مدیران کل استانی ابلاغ شد، حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی پایه یکم بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برای رانندگان جدیدالورود (بدون داشتن سابقه فعالیت) از دیپلم به پایان دوره متوسطه اول، سوم راهنمایی،  سیکل و یا معادل آن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

حداقل مدرک تحصیلی برای کارت هوشمند پایه یکم، سیکل شد

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور در مورد مدرک تحصیلی رانندگان گفت: در شغل رانندگی مدرک اگر در کنار تجربه باشد خوب است، ولی بدون تجربه ارزش ندارد.

مختار داوودی افزود: شغل رانندگی  یک شغل تخصصی است که با تجربه و هنر شکوفا می شود نه با مدرک.

وی عنوان کرد: وقتی در بدترین شرایط جوی یک اتوبوس از کوه و دره های یخ زده و کولاک، مسافر را به سلامت به مقصد می رساند این هنر رانندگی است.

مختار داودی تاکید کرد: توجه صرف به مدرک بدون توجه به تجربه رانندگی، موجب محرومیت بخش حمل و نقل جاده ای از  تجربه و هنر رانندگان می شود.

وی در عین حال پیشنهاد داد: اگر مسئولان به دنبال افزایش تعداد رانندگان با تجربه، باسواد و عالی هستند می توانند مدرسه حمل و نقل راه اندازی کنند.

این فعال صنفی گفت: در این مدارس می توان از بین پیشکسوتان و بازنشستگان باسواد بخش حمل و نقل جاده ای اساتیدی برای تدریس انتخاب کرد و نظارت بر این مدارس نیز بر عهده سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد.

داوودی افزود: کلاس ها می تواند به مدت یک ماه برای دارندگان مدرک سیکل آموزش و پرورش یا معادل آن برگزار شود.

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور افزود: در این کلاس های بدو خدمت و آموزشی، می توان نحوه رفتار، قوانین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس، مهمانداری، کارهای فنی اولیه ناوگان، درس های تخصصی و مهارت رانندگی، مهار بار، حمل مواد آتش‌ زا و هر آنچه مربوط به حمل و نقل است را تدریس کرد و سر ماه  نیز آزمونی در مراکز فنی حرفه ای وزارت کار انجام شود.

داوودی تاکید کرد: کسانی که در این آزمون موفق می شوند نیز می توانند مدرک دیپلم حمل و نقل معادل دیپلم آموزش پرورش دریافت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.