| کد خبر: 242251 |

معاون ساخت و توسعه راه آهن خبر داد:

◄ پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین

کمبود منابع اعتباری، ارزش بالای زمین‌های کشاورزی، باغات و مستحدثات مسیر و هزینه بالای تملک اراضی و صعوبت عملیات اجرایی در زمین‌های باتلاقی از موانع مهم ادامه ساخت این پروژه است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن و بنادر از پیشرفت ۶۸ درصدی ساخت راه آهن رشت-کاسپین خبر داد و گفت: کمبود منابع اعتباری، ارزش بالای زمین‌های کشاورزی، باغات و مستحدثات مسیر و هزینه بالای تملک اراضی و صعوبت عملیات اجرایی در زمین‌های باتلاقی از موانع مهم ادامه ساخت این پروژه است.

به گزارش تین نیوز از مرکز مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، «عباس خطیبی» راه آهن رشت- کاسپین را آخرین حلقه مفقوده کریدور ریلی شمال- جنوب در کنار راه آهن رشت-آستارا دانست و گفت: با توجه به اهمیت این مسیر ریلی در بعد ملی و بین المللی در سفر استانی سال گذشته رییس جمهور جزء مصوبات سفر قرار گرفت و مقرر شد ۶۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه تخصیص یابد.

وی ادامه داد: از مصوبات سفر رییس جمهور تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده است و با توجه به اینکه عملیات زیرسازی این محور ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کل پروژه نیز ۶۸ درصد پیشرفت در عملیات اجرایی دارد در صورت تامین منابع مورد نیاز این محور ریلی مهم امسال افتتاح می‌شود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها عملیات اجرایی در این پروژه را در دو بخش نسبت به سایر محورها متفاوت اعلام کرد و افزود: رفع معارض در این پروژه با توجه به ارزش بالای زمین‌های کشاورزی، باغات و مستحدثات، تثبیت زمین‌های باتلاقی و شالیکاری سختی‌های خاص خودش را دارد و از سوی دیگر کمبود مصالح خاکی برای عملیات خاکریزی با توجه به عدم وجود معادن قابل وصول، کار را نسبت به سایر پروژه‌ها متفاوت کرده است.

خطیبی در ارتباط با مشارکت بندر کاسپین در ساخت راه آهن رشت- کاسپین خاطرنشان کرد: تعهدات بندر کاسپین طبق مصوبه هیات دولت، عدد بسیار ناچیزی از هزینه‌های پروژه را در بر می‌گیرد که با توجه به پیگیری های متعدد هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

معاون ساخت وتوسعه بنادر و فرودگاه‌ها پیشرفت عملیات روسازی در این پروژه را ۳۴ درصد اعلام کرد و افزود: این محور ریلی ۳۵ کیلومتر است که تاکنون عملیات ریلگذاری، بالاست ریزی و رلواژ اول در ۱۱ کیلومتر مسیر تکمیل شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها ارتباط دریای خزر و دریای عمان و خلیج فارس از طریق ریل و حمل و نقل کالا به صورت ترکیبی از شرق آسیا به سمت اروپا به ویژه روسیه و قفقاز را از مهمترین مزایای بهره برداری از این خط ریلی دانست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    دلیل عدم ساخت 35 کیلومتر مسیر ریلی با وجود دستور مستقیم رییس جمهور !!! بی عرضگی است !!! و گرنه 11 کیلومتر مسیر هم ریل گذاری شده است !!! عملا بی تفاوتی به پیشرفت کشور است دلیل عدم ساخت !!!