| کد خبر: 242235 |

◄ افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اتوبوسرانی در سال جاری

شهردار تهران از درخواست ۵۰ هزار تاکسی در حوزه حمل و نقل شهر و نوسازی بسیاری از خطوط اتوبوسرانی در سطح شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جلسه قرارگاه حمل و نقل گفت: با توجه به پیشینه کار تا امروز ۵۶ پروژه در این خصوص با اهداف مختلف ناظر به موضوعات حمل و نقل و هوای پاک و ارائه خدمت مسافر تعریف شده است، از این‌رو تجمیع پروژه‌ها از تکالیف قانونی ما به شمار می‌آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  شهردار تهران تصریح کرد: در بخش اتوبوسرانی ۱۴۰۰ دستگاه از مدارج خارج شده را بازسازی خواهیم کرد که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه دو کابین و ۱۰۰۰ دستگاه تک کابین است، همچنین در تلاش هستیم تا ۱۰۰۰ دستگاه مخزن گاز اتوبوس را تعویض کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار نوسازی ناوگان شهری، ۹۰۰ دستگاه از سوی وزارت کشور وارد خواهد شد، تأکید کرد: همچنین درخواست واردات ۱۰۰۰ دستگاه را ارائه کرده‌ایم که این طرح در کمیسیون زیربنایی دولت موافقت شده و باید در صحن دولت به تصویب برسد.

زاکانی از افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اتوبوسرانی در ۲۱۰ خط در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: با این اقدامات حوزه حمل و نقل شهری برای مردم به حد قابل قبول خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه تأمین و نوسازی ۱۰ هزار تاکسی و ون از وظایف شهرداری به شمار می‌آید، از این‌رو طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این بخش ۲۰۰۰ ون بازسازی و ۵۰۰ دستگاه جدید وارد خواهد شد، البته تأمین این امکانات به عنوان کف خدمات در نظر گرفته شده که ما به دنبال خدمات بالاتر از این حد هستیم.

وی همچنین با اشاره به درخواست واردات ۵۰ هزار تاکسی گفت: این درخواست در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت مورد موافقت قرار گرفت و همچنان در مسیر پیگیری است، بنابراین اگر این ظرفیت تأمین شود در حوزه نوسازی حمل و نقل شهری تحول خوبی رقم خواهد خورد.

شهردار تهران به خدمات حوزه حمل و نقل در بخش مترو اشاره و تصریح کرد: در گام اول به دنبال تأمین ۱۱۳ دستگاه واگن ملی و ۶۳۰ دستگاه واگن خارجی هستیم که مقدمات اولیه آن انجام گرفته و امیدواریم تا دو سال آینده در بخش ملی و تا پایان دوره در بخش واگن خارجی اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.