| کد خبر: 242232 |

◄ بررسی مشکلات صنعت حمل و نقل ایران در سه ماهه اول 2022

اجتناب شرکت های بین المللی برای ورود به بازار ایران به دلیل تحریم ها و محدودیت های مالی کشور که منجر به عدم سرمایه گذاری های مناسب شده است، ایران را در شاخص ریسک های لجستیک به امتیاز 54.7 از 100 می رساند.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و رئیس هیئت مدیره کانون ملی زنان بازرگان ایران گزارشی برگرفته از تحلیل صنعت و حمل و نقل و تحلیل ریسک لجستیک ایران توسط موسسه فیچ سولوشنز در سه ماهه اول 2022 در اتاق ارایه کرد.

به گزارش تین نیوز، سیده فاطمه مقیمی در این گزارش به شرح جایگاه لجستیکی ایران در منطقه، غیر رقابتی ماندن شبکه حمل و نقل ایران در شرایط تحریم، وابستگی بیش از حد به چین و روسیه، گستردگی و کیفیت شبکه  حمل و نقل، جاده ها، راه آهن، بنادر و آبراه های داخلی، افزایش وابستگی به حمل و نقل ترکیبی و فرودگاه ها پرداخت.

به گفته وی، در بحث جایگاه لجستیکی ایران در منطقه، پتانسیل بسیار بالای ایران در بخش لجستیک به شدت تحت تاثیر سوء تحریم های ایالات متحده آمریکا بر شبکه های حمل و نقل قرار گرفته است.

مقیمی گفت: اجتناب شرکت های بین المللی برای ورود به بازار ایران به دلیل تحریم ها و محدودیت های مالی کشور که منجر به عدم سرمایه گذاری های مناسب شده است، ایران را در شاخص ریسک های لجستیک به امتیاز 54.7 از 100 می رساند. اگرچه این امتیاز بالاتر از میانگین منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا یعنی 51.4 از 100 است، اما ایران را در  بین 18 کشور حاضر در این منطقه در جایگاه نه چندان مطلوب هشتم قرارداده است.

در صورتی که علاقه من به دریافت فایل کامل این گزارش هستید روی عبارت اینجا کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    گزارش موضوعي فني و تخصصي را بيش از حد به مسائل سياسي گره زده و نگرش منفي برخي كمبودها را پررنگ كرده و قابليتها و امكانات را به درستي مطرح نكرده است.