| کد خبر: 242228 |

رایزنی برای تخفیف هزینه سفرهای هوایی عتبات

سفیر ایران در عراق گفت: تمام تلاش خود را در راستای تخفیف سفرهای هوایی به عتبات انجام می‌دهیم.

تین نیوز

 ایرج مسجدی در دیدار با دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ایران موضوع زیارت و ابعاد فرهنگی و معنوی آن را ثمربخش دانست و تصریح کرد: تمام تلاش خود را در راستای تخفیف سفرهای هوایی انجام می دهیم ؛ ضمن اینکه در موضوع زیارت می توانیم توافقات خوبی را بدست آوریم.

به گزارش تین نیوز از سازمان حج و زیارت؛ وی در ادامه با انتقاد از فعالیت برخی کاروان های آزاد بر در اعزام زائران گفت: تولیت کار زیارت باید با سازمان حج و زیارت باشد زیرا سفر با کاروان های آزاد موحب بروز مشکلات بسیاری در حیطه امنیت، بیمه و بویژه عدم پاسخگویی می شود.

مسجدی بیان کرد: هر زمان که کاروان ها با مجوز سازمان حج و زیارت حضور می یابند خیال ما راحت تر از زمانی است که کاروان ها بدون متولی در امر پاسخگویی حضور دارند؛ ضمن اینکه کاروان های حج و زیارت دارای ساختار، نظارت، بیمه و اقدامات فرهنگی می باشند در صورتی که در کاروان های آزادبر چنین موضوعی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما هم به عنوان سفارت کمال خدمتگزاری را به سازمان شریف حج و زیارت و زائران عتبات عالیات قائل هستیم.

دکتر حسینی نیز در این دیدار به موضوع سفرهای زائران کشورمان به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: مشکل گران بودن هزینه های سفرهای هوایی و بازگشایی مرزهای زمینی از جمله موضوعات قابل پیگیری بوده است.

وی دیدارهای انجام شده با مقامات عراقی را مناسب توصیف کرد و گفت: پیگیری ها به منظور تسهیل امور زائران تا حصول نتیجه به جهت افزایش رضایتمندی ادامه دارد.

وزرای کشور و گردشگری عراق موضوع بازگشایی مرزهای زمینی را با نگاه مثبت دنبال می کنند

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد دیدار با وزیر کشور عراق اظهار کرد: دیدارهای بسیار تاثیرگذار و مطلوبی را با مقامات عراقی داشتیم که در آن موضوعات مختلف به جهت تسهیل امور زائران عتبات عالیات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حسینی با بیان اینکه موضوع بازگشایی مرزهای زمینی نیز یکی از محورهای ویژه گفتگو با مقامات عراقی بوده است، تصریح کرد: موضوع بازگشایی مرزهای زمینی برای زائران هردو کشور تاثیرات بسزایی را در تسهیل تردد زائران بدنبال دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در این دیدارها وزرای کشور و گردشگری عراق قول مساعد دادند موضوع بازگشایی مرزهای زمینی را در هیئت وزیران مطرح خواهند کرد و با دید مثبت آن را پیگیری و به نتیجه برسانند.

حسینی همچنین درباره زائرانی که داروهای خاص به همراه دارند و مشکلاتی را در این رابطه داشته اند گفت: طبق قول مسئولان عراقی زائرانی که داروهای خاص به همراه دارند ازاین پس می توانند با مجوز پزشک ایرانی این داروها را به همراه داشته باشند.

وی افزود: همچنین با نظر مساعد وزیر کشور عراق، واردات داروی ایرانی برای کلینیک های نجف و کربلا تسهیل خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مساعدت وزیر کشور عراق در خصوص ایستگاههای بازرسی زائران گفت: در پی انتقادات برخی زائران نسبت به نحوه بازرسی ها در فرودگاه های شهرهای زیارتی، این موضوع مطرح و فورا دستوررسیدگی و رفع دغدغه ها از سوی وزیر کشور عراق صادر شد.

وی ضمن تشکر از مساعدت های لازم مسئولان عراقی در راستای رفع دغدغه های زائران تاکید کرد: کرامت، عزت، امنیت وسلامت زائران ازاهمیت ویژه ای برخوردار است و ما تمام تلاش خود را به جهت رضایتمندی زائران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام انجام خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.