| کد خبر: 242200 |

عضو شورای شهر تهران :

در تابستان مشکل آب و برق خواهیم داشت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر تهران عدم مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: اگر از امروز کاری نکنیم حتما تامین آب و برق در تابستان با مشکل روبرو می‌شود.

تین نیوز

مهدی پیرهادی در پاسخ به سوالی درباره مسئولیتی که شهردار تهران در زمینه آلودگی هوا برعهده گرفته در حالی که بیش از ۱۸ دستگاه مسئول، شاهد پدیده آلودگی هوا به ویژه در پی وقوع گرد و خاک اخیر بودند، اظهار داشت: در مساله آلودگی هوا قانون هوای پاک را داریم که وظایف هر یک از دستگاه‌ها را مشخص کرده است؛ بیش از ۱۸ دستگاه در این قانون وظیفه دارند و متولی هستند که اگر وظایف خود را به درستی انجام دهند با مشکلی روبرو نخواهیم شد.

متولی اصلی قانون هوای پاک سازمان محیط زیست است

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، پیرهادی با بیان اینکه متولی اصلی قانون هوای پاک سازمان محیط زیست است، گفت: محیط زیست باید از تمام مجموعه‌ها مطالبه‌گری کند و در زمان بحران گزارش‌های لازم را از دستگاه‌های مربوطه بخواهد.

وی افزود: یکی از ضعف‌ها در قانون هوای پاک این است که سازمان محیط زیست صرفا می‌تواند روی موضوعات رصد داشته باشد، در حالی که ضروریست این سازمان گزارشی از عملکرد دستگاه‌های مرتبط در این حوزه را به مردم و رسانه‌ها ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با انتقاد از عدم گزارش دهی مشارکت دستگاه‌ها در زمینه میزان اجرای قانون هوای پاک گفت: از زمانی که این قانون به تصویب رسیده آیا این سازمان گزارشی را به مردم و رسانه‌ها داده است؟ من چنین چیزی را ندیده‌ام و این یکی از نقص‌های اصلی است.

پیرهادی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست اگر بخواهد برای موضوعی تصمیم بگیرد به راحتی قادر به انجام آن نیست، بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور باید متولی اصلی قانون هوای پاک باشد، چرا که می‌تواند از همه وزرا و دستگاه‌هایی که با دولت در ارتباط هستند، مطالبه‌گری کند و تعامل بهتری را داشته باشد.

او در واکنش به اینکه بودجه‌هایی برای مقابله با ریزگرد در کشور‌های همسایه اختصاص پیدا کرد و پروژه‌هایی از جمله در عراق اجرا شد، اما در نهایت پس از گذشت چند سال شاهد چنین طوفان ریزگردی در کشور و به ویژه تهران بودیم، افزود: باید به صورت کارشناسی بررسی شود و سازمان محیط زیست به عنوان ناظر گزارش اقدامات انجام شده و تاثیرات آن را ارائه دهد.

پیرهادی می‌گوید: طرح جامع هوای پاک تدوین نشده و به نظر می‌رسد برای داشتن هوای پاک در تهران نیازمند یک برنامه‌ریزی هوشمند با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم و باید در همه ابعاد مورد بحث و بررسی قرار گیرند، چرا که مسائل پیچیده و به هم وابسته هستند و بیش از ۱۸ دستگاه در آن مسئولیت دارند.

اگر  اقدامات جدی صورت نگیرد، در تابستان کمبود آب و برق خواهیم داشت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه گفت: در شهر تهران همچنان مشکل عدم مدیریت یکپارچه شهری را داریم و هر کدام از امور مربوط به حوزه محیط زیست و انرژی برعهده یک بخش است و این یکی از ضعف‌های شهر تهران است.

او تاکید کرد: با شیوه‌ای که پیش می‌رویم حتما در تابستان مشکل آب و برق را نیز خواهیم داشت. این روز‌ها باید به فکر باشیم و صرفه جویی‌های لازم را انجام دهیم، اما متاسفانه کسی مردم را به کاهش مصرف انرژی از جمله آب و برق تشویق نمی‌کند و اگر در این راستا اقدامات جدی صورت نگیرد، به طور قطع تامین آب و برق در تابستان با مشکل روبرو می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.