| کد خبر: 242178 |

◄ افزایش سهم شبکه ریلی در ترانزیت بین‌المللی

امسال سقف اعتبار کریدور بزرگراهی غرب و راههای اصلی و بزرگراهی در حوزه آذربایجان غربی افزایش می یابد.

تین نیوز

استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل راه و شهرسازی استان به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژه‌های راهسازی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیدار کردند.

به گزارش تین نیوز، در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت انتقال حجم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شبکه ریلی، مطرح شد که با توجه به موقعیت ویژه استان در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال نیاز است مسیرهای جدید راه‌آهن احداث شود تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم باشد.

همچنین در این دیدار افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور ، تعیین تکلیف آزاد راه ارومیه - تبریز و همچنین سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در حوزه استان آذربایجان غربی مورد درخواست قرار گرفت.

سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، ٨۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت ٧٢ کیلومتر و ۵٩ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.