| کد خبر: 242153 |

◄ علت خرابی برخی آسانسورهای مترو تهران چیست؟

ایستگاه‌های مترو تهران در حالی به اوج شلوغی خود رسیده که در برخی ایستگاه ها شاهد خرابی آسانسورها هستیم و این مسئله موجب نارضایتی مسافران به ویژه افراد سالمند و کم توان شده است.

تین نیوز

 این روزها مترو تهران پس از دو سال بازهم شاهد رفت و آمد همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان و همچنین کارمندان و کارگران هستیم، گرچه ایستگاه ها مترو در ساعات صبح و عصرگاهی مملو از جمعیت است اما در برخی ایستگاه ها شاهد هستیم که مسافران بدلیل خرابی آسانسورها مجبور هستند از راه پله های ثابت برای رفت و آمد استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، برخی از مسافران از پله های زیاد و گرمای هوا در مترو ناراضی هستند و در این باره یکی از مسافران می گوید: چند مدتی است که برای رفتن به محل کار باید از مترو استفاده کنم، ترافیک این روزهای تهران امان بسیاری از شهروندان را بریده و مجبور هستم برای به موقع رسیدن به محل کار از مترو استفاده کنم.

این کارمند شرکت بخش خصوصی می افزاید: در این دو سال اخیر ترافیک آنقدر زیاد نبود و بدلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از تاکسی استفاده می کردم اما این روزها برای اینکه به موقع در محل کار حاضر شوم باید از مترو استفاده کنم، افزایش ساعت کاری و همچنین اجرای طرح ترافیک این روزها مترو تهران را حسابی شلوغ کرده و خدمت رسانی به شهروندان با مشکل مواجه شده است.

دیگر مسافر مترو تهران نیز در این باره می گوید: خرابی آسانسور برای بسیاری از افراد کم توان و سن بالا مشکلاتی ایجاد کرده و در برخی ایستگاه ها شاهد هستیم که در مسیر رفتن به بالا پله برقی ها خراب است و از مسئولین می خواهیم حداقل در مسیرهای رفتن به بالا پله برقی را فعال کنند.

رفت و آمد به مترو سخت شده است

همچنین یکی دیگر از مسافران مترو که روزانه بیش از سه تا چهار بار از مترو استفاده می کند به خبرنگار ایرنا گفت: در برخی ایستگاه های تقاطعی و شلوغ از جمله ایستگاه میدان آزادی در روزهای اخیر شاهد خرابی پله برقی هستیم که این مسئله موجب ازدحام جمعیت برای رفت و آمد شده است.

وی افزود: در بعضی روزها  شاهد هستیم که بیشتر این خرابی های پله برقی های مترو در مسیرهای پایین به بالا است که این مسله برای  افراد کم توان و سن بالا در هوای گرم مترو  مشکلات زیادی را  ایجاد می کند.

علت خرابی برخی آسانسورهای مترو تهران چیست؟

انبارهای قطعات یدکی شارژ می شود

اما عمده مشکلات خاموشی برخی آسانسورهای مترو خالی بودن انبارهای قطعات یدکی پر مصرف است که مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه این موضوع را تایید کرد.

مهدی شایسته اصل در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: امسال شورای شهر و مدیریت شهری توجه ویژه ای به موضوع حمل و نقل عمومی داشتند و در بودجه امسال به خوبی به این موضوع توجه شده است.

وی افزود: در اولین اقدام چک لیستی از نیازهای قطعات یدکی پرمصرف را تهیه کردیم و با اعتبارات مناسب در روزهای آینده حتما این انبارهای قطعات یدکی شارژ می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ پله برقی در ایستگاه‌های مترو وجود دارد که نیاز به نوسازی دارد.

وی به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری معاونت علمی رییس جمهوری و وزارت دفاع در تلاش هستیم بیشتر قطعات پرمصرف این ناوگان را داخلی سازی کنیم.

شایسته اصل، اورهال کردن این ناوگان را یکی از اقدامات مهم اعلام کرد و گفت: انجام این اقدام مهم نیازمند توجه دولت و مجلس است، در دولت و مدیریت شهری گذشته اورهال کردن ناوگان مترو تهران مورد توجه نبود و آینده نگری مدیران گذشته در این موضوع ضعیف بود.

علت خرابی برخی آسانسورهای مترو تهران چیست؟

به گزارش ایرنا، اولین خط مترو تهران یعنی خط پنج در سال ۱۳۷۷ راه اندازی شد، این خط از ایستگاه صادقیه تهران آغاز و تا گلشهر کرج امتداد داشت و در ادامه موتور توسعه مترو در دهه ۸۰ با سرعت بیشتری دنبال شد و این ناوگان در خطوط یک یعنی از تجریش به کهریزک و همچنین خط چهار از ایستگاه اکباتان تا شهید کلاهدوز توسعه پیدا کرد.

در سال های اخیر ناوگان مترو در خطوط ۳، ۶ و ۷ احداث و اکنون پس از گذشت ۲ دهه از فعالیت مترو، این ناوگان با بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال روزانه بیش از یک میلیون مسافر را در زیر زمین تهران جابجا می کند.

در اواسط دهه ۹۰ تحریم ظالمانه آمریکا و افزایش بی ضابطه نرخ ارز باعث شد موتور توسعه مترو کُند و همچنین در بخش تجهیزاتی نیز این ناوگان با کمبود واگن و قطعات یدکی مواجه شود.

اما اکنون بدلیل مشکلات کمبود قطعات این ناوگان، شاهد افزایش خرابی آسانسور در برخی ایستگاه های مترو هستیم که این مشکل موجب نارضایتی شهروندان شده است.

حدود یک هزار دستگاه پله برقی در خطوط هفت گانه مترو تهران و حومه فعال است که ضروری است که ساماندهی و نوسازی این پله برقی ها در دستور کار مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.