| کد خبر: 242068 |

◄ ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی پایین است

شهردار تهران می گوید ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی پایین است

تین نیوز

شهردار تهران می گوید ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی پایین است و حدود ۷۵ درصد از حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود، ناوگان اتوبوسرانی می‌تواند نخستین گره گشای ترافیک باشد چرا که انتقال و جابجایی سریع را به همراه دارد.

به گزارش تین نیوز ، علیرضا زاکانی در یک برنامه خبری  ضمن اشاره به تعویض ۵۰۰ دستگاه مخزن گاز اتوبوس‌های گازسوز در سال گذشته و برگرداندن آن‌ها به چرخه بهره برداری، گفت: ۱۷۵ دستگاه اتوبوس در همان دو ماه نخست ورود به شهرداری خریداری کردیم که عمده این خرید به ناوگان اضافه شد. شهر تهران به حدود هفت هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد این در حالی است که فقط دو هزار و ۲۲۵ دستگاه از مدیریت شهری پنجم تحویل گرفتیم و حدود هزار دستگاه نیز نسبت به سال‌های گذشته کمبود داریم.

زاکانی در ادامه خبر داد که امسال سه هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به حوزه اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار و ۶۰۰ تاکسی در سال گذشته نوسازی شد، افزود: امسال هم به دنبال این هستیم که ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شود. البته قرار است که با واردات و توجه به ارتقای کیفیت خودروها، امکان استفاده از تسهیلات ویژه برای شهروندان را فراهم کنیم.

دو سوم واگن‌های فعلی مترو به اورهال نیاز دارد

وی درباره اقدامات سال جدید برای حوزه حمل و نقل ریلی، توضیح داد: درحال حاضر هفت خط مترو در پایتخت وجود دارد که هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن در گذشته در این خطوط فعال بوده است. ۳۶۴ دستگاه واگن از این تعداد از رده خارج و ۱۱۲ دستگاه واگن دیگر اوراق و حدود دوم سوم از واگن‌های موجود نیاز به اورهال (تعمیرات) دارد.

ورود هزار و ۵۰ واگن به خطوط مترو؛ در ۲سال آینده

به گفته شهردار تهران؛ ورود هزار و ۵۰ دستگاه واگن به چرخه بهره برداری خطوط مترو نیز یکی از برنامه‌های شهرداری طی دو سال آینده است که بخشی از آن از طریق قطار ملی و واردات تأمین می‌شود.

زاکانی در ادامه سخنان خود گفت: شهرداری تهران در سال جدید به دنبال این است تا از طریق هوشمندسازی و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود شهر و همچنین پیوستگی بخش‌های مختلف حمل و نقلی (مترو، اتوبوس، تاکسی، موتور و پیاده)، امکانی را برای شهروندان فراهم کند تا تسهیلات ویژه و جدیدی تا پایان سال ایجاد شود.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران گفت: ما در چند سطح اقدام کردیم سطح اول در بحث اعتبارات و امکانات در بودجه ۱۴۰۱ سهم مناطق جنوب شهر را افزایش دادیم  و کاملا ملموس است و حدود ۳.۱ دهم برابر سایر بخش ها در بحث اعتبارات است. در بخش ساخت و ساز مسیری را دنبال کردیم که بتوانیم در بحث قرارگاه مسکن ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را در سال بسازیم که عمده آن در بافت  فرسوده انجام می شود که عمده این محدوده ها نیز در جنوب شهر قرار دارند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.