| کد خبر: 242025 |

فرودگاه آبادان ظرفیت انتقال هواداران جام جهانی قطر را دارد

مدیر فرودگاه آبادان گفت: فرودگاه آیت الله جمی آبادان امکانات و ظرفیت هوایی لازم برای جابه جایی هواداران فوتبال از استان های جنوبی عراق به مسابقات جام جهانی قطر را دارد.

تین نیوز

مسعود خواست‌خدایی اظهار داشت: ظرفیت جذب حداکثری گردشگران عراقی علاقه‌مند به این مسابقات در آبادان وجود دارد و امکانات حمل و نقل هوایی فرودگاه آبادان در این زمینه مهیا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به نزدیکی فرودگاه آبادان به استان بصره عراق و ظرفیت این فرودگاه برای جابه جایی علاقه‌مندان به مسابقات فوتبال جام جهانی افزود: فرودگاه آبادان آماده همکاری با کشور قطر برای ترانسفر، جابه جایی و حمل و نقل مسافر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی است.

خواست‌خدایی بیان کرد: هواداران فوتبال بخصوص هواداران ایرانی و عراقی می‌توانند از ظرفیت فرودگاه آبادان برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال بهره ببرند ضمن اینکه استفاده از فرصت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شروعی در مسیر جدید در بخش پروازی، اقتصادی و گردشگری است که باید از آن استفاده کرد.

وی همچنین اظهار داشت: پس از پنج سال پرواز خارجی بین آبادان و کویت برقرر شد و در پی اخذ مجوز برای برقراری پرواز به دوبی و استانبول هستیم.

مدیر فرودگاه آبادان گفت: همچنین فرودگاه آیت الله جمی آبادان آمادگی انجام پرواز حجاج به کشور عربستان را دارد و  این فرودگاه برای انجام پروازهای خارجی کاملا آماده است.

به گزارش ایرنا، ‌فرودگاه بین‌المللی آیت‌اله جمی آبادان، جزو نخستین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد.

این فرودگاه  دارای ۲ باند فرود است که طول باند بزرگتر آن سه هزار و ۱۰۴ متر است که ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری داراست.

از آنجا که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده، ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ مانند بویینگ ۷۴۷،  ایرباس ۳۴۰ و هواپیماهای بزرگتر را دارد.

اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز برای تردد و جا به جایی هواداران فوتبال جام جهانی قطر از مسیر دریایی ، بندر خرمشهر اعلام آمادگی کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.