| کد خبر: 242014 |

◄ حمله مسلحانه به مسافران در متروی نیویورک

درپی تیراندازی صبح سه شنبه در متروی بروکلین در شهر نیویورک، سیستم حمل و نقل عمومی در آمریکا به حالت آماده باش درآمده است و مقامات آمریکایی از مردم می‌خواهند هر امر غیرعادی را گزارش کنند.

تین نیوز

بر اساس گزارش ها، سیستم های حمل و نقل عمومی در بوستون، فیلادفیا، سان فرانسیکو، آتلانتا و واشنگتن دی سی به حالت آماده باش درآمده اند و چهره پلیسی به خود گرفته اند.

کاخ سفید: آماده ایم هر کمک لازم را در اختیار نیویورک قرار دهیم

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر سه‌شنبه به خبرنگاران همراه هیات جو بایدن رییس جمهور آمریکا در سفر به ایالت  آیووا در هواپیما گفت که دولت بایدن از طریق کانال‌های مناسب کمک های لازم را به نیویورک ارائه خواهد کرد.

ساکی گفت که مقامات ارشد کاخ سفید با "اریک آدامز" شهردار نیویورک و کیچانت سیول، کمیسر پلیس نیویورک در تماس هستند، اما رئیس جمهوری آمریکا هنوز با آدامز گفتگو نکرده است.

شهردار نیویورک: آنچه رخ داد ترور بود

"اریک آدامز" شهردار نیویورک در پی این تیراندازی مرگبار گفت که هنوز برای نام‌گذاری تیراندازی در متروی بروکیلن که منجر به زخمی شدن ۱۶ نفر شد، زود است، اما آنچه اتفاق افتاد "ترور" بود.

شهردار جدید نیویورک حاضر به تروریستی خواندن این تیراندازی نشد اما آن را ترور و یک اقدام خشونت‌آمیز بی‌معنا خواند و به خبرنگاران گفت: هنوز تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار دارند.

وی در عین حال گفت: این ترور است. شخصی سعی کرد سیستم ما را به وحشت بیندازد. به نظر می رسد وی نوعی بمب دودزا را وارد قطار کرده است.

آدامز تصریح کرد  با اسلحه شلیک کردند و بنابراین نمی خواهم زودتر از تحقیقات نتیجه گیری کنم. فکر می‌کنم در این زمان، بازرسان درحال انجام تلاش‌های لازم هستند تا به درستی اتفاقات را  شناسایی کنند.

شهردار نیویورک ادامه داد بنابراین فکر می کنم هنوز برای نتیجه گیری زود است. ما هنوز در حال انجام تحقیقات هستیم، اما به ریشه منبع حادثه دست خواهیم یافت و فرد مسئول را دستگیر خواهیم کرد.

آدامز در ادامه از مسافران و امدادگران اولیه  که به مجروحان در محل حادثه کمک کردند، تقدیر کرد.

مایکل دریسکول، دستیار مدیر دفتر میدانی اف‌بی‌آی نیویورک، بعدازظهر سه‌شنبه گفت اف‌بی‌آی با پلیس نیویورک در مورد تحقیقات تیراندازی در متروی بروکلین همکاری می‌کند و آنها همه سرنخ‌های عملی را دنبال می‌کنند.

در پی تیراندازی صبح روز سه شنبه در متروی بروکلین در نیویورک، تعداد مجروحان این خشونت مسلحانه مرگبار به ۱۶ نفر رسید.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد تعداد مجروحان تیراندازی به ۱۶ نفر رسیده که ۱۰ نفر بر اثر تیراندازی مجروح شده اند. سایر افراد به دلیل اسنتشاق دود و ترس و وحشت از تیراندازی مجروح شده اند.

پلیس نیویورک اعلام کرد که مجروحان درشرایط وخیم قرار ندارند و انگیزه عامل تیراندازی نیز هنوز مشخص نیست.

مقامات آمریکا اعلام کردند عامل تیراندازی هنوز بازداشت نشده است. به گفته افسران پلیس، یک اسلحه در متروی بروکلین کشف شده است.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است. 

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست. 

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.