| کد خبر: 241985 |

◄ غنی سازی خاک یا تولید گرد و غبار در مرز ایران و عراق؟+ فیلم غیر جعلی

همزمان با این وقوع این پدیده، بار دیگر در شبکه های اجتماعی اطلاعاتی نادرست منتشر شد و فیلمی جعلی که یک یا 2 ماه پیش در مورد تولید عمدی گرد و غبار در مرز ایران و عراق در فضای مجازی منتشر شده بود، مورد توجه کاربران قرار گرفت.

تین نیوز

آغاز هفته جاری با هجوم ریزگردها به کشورمان همراه بود. این بار نه تنها استان های غربی  بلکه اغلب استان ها و حتی استان های شمالی نیز از هجوم ریزگردها در امان نبودند.

به گزارش تین نیوز، همزمان با این وقوع این پدیده، بار دیگر در شبکه های اجتماعی اطلاعاتی نادرست منتشر شد و فیلمی جعلی که یک یا 2 ماه پیش در مورد تولید عمدی گرد و غبار در مرز ایران و عراق در فضای مجازی منتشر شده بود، مورد توجه کاربران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

شایعه تولید گرد و غبار در مرز ایران و عراق+ توضیحات و فیلم

این در حالی بود که اسفند ماه سال 1400 و هنگامی که این فیلم جعلی در فضای مجازی دست به دست می چرخید، یکی از کاربران این شبکه ها، مطلبی منتشر و تاکید کرد آن چه در فیلم مشاهده می شود غنی سازی خاک برای کشاورزی در یک کشور پرتغالی زبان است و نه تولید گرد و غبار  در مرز ایران و عراق.

همان زمان تین نیوز نیز این مطلب را جهت تنویر افکار عمومی بازنشر کرد اما نه تنها در آن زمان مورد قبول کاربران این شبکه خبری قرار نگرفت بلکه در چند روز گذشته با توجه به هجوم مجدد ریزگرد به کشورمان، سیلی از پیام هایی که گاهی حاوی توهین و افترا نیز بود به این شبکه خبری ارسال شد.

در برخش اعظم این پیام ها عده ای با بیان این که غنی سازی خاک به این شکل انجام نمی شود بار دیگر بر موضع خود مبنی بر تولید گرد و خاک در مرز ایران و عراق از سوی کشور همسایه با هدف خالی کردن استان های مرزی از سکنه، پافشاری می کردند.

این بار تین نیوز فیلم کامل تری از این شیوه غنی سازی خاک را منتشر می کند تا مشخص شود در برخی کشورها غنی سازی خاک با همین شیوه  و متفاوت با روشی که کشاورزان ایرانی انجام می دهند، صورت می گیرد.

فیلم پیوست را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 4 2

    عده ای در ایران عرب ستیزی و عده ای در میان اعراب ، ایرانی ستیزی را تبلیغ میکنند. در چند روز اخیر این اتفاق در مورد افغان ها هم مشاهده میشود. متاسفانه با توجه به غلبه تئوری توطئه و تفکر دایی جان ناپلئونی در بین عده ی زیادی از ایرانیان ، این جعلیات براحتی مورد قبول کاربران قرار گرفته و باز نشر میشوند. البته این گرایش در آدمیزاد وجود دارد که آنچه دوست دارد رخ داده باشد را بعنوان حادثه رخ داده تلقی کند.
    کاربران باید قبل از انتشار مطالب از موثق بودن مطالب مطمئن شوند.

  • علیرضا 2 3

    دشمنان این نظام بارها نشون دادن که برای براندازی این نظام حاضرن به هرررر دروغ و فریبی متوسل بشن ... ما باید عاقل باشیم و فریب شون رو نخوریم