| کد خبر: 241980 |

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران:

◄ نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شود

نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه های پر مخاطب است نباید در سطح شهر تهران برگزار شود.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم و تاکید بر برگزاری تمامی نمایشگاه ها در محل نمایشگاه شهر آفتاب، گفت:  نمایشگاه کتاب از جمله نمایشگاه های پر مخاطب است نباید در سطح شهر تهران برگزار شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در آغاز پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران به  مزاحمت های نمایشگاه های مختلف در سطح شهر که باعث نارضایتی شهروندان می‌شد اشاره کرد و گفت: برابر مصوبه همین شورا مقرر شر نمایشگاه‌های پر مخاطب به خارج از شهر تهران منتقل شود.

وی به مصاحبه ی  اخیر معاون وزیر ارشاد مبنی بر اینکه نمایشگاه کتاب امسال قرار است در مصلی امام(ره)  برگزار شود اشاره کرد و افزود: این اتفاق  در مغایرت با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر نمایشگاه کتاب در مصلی امام (ره) برگزار شود افزایش ترافیک و تردد حجم بسیار بالای خودروها را در ساعت های طولانی  در سطح شهر شاهد خواهیم بود و شهروندان برای سفرهای داخلی شهر با مشکل رو به رو خواهند شد.

وی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام، بزرگراه های رسالت، شهید همت، شهید چمران و همینطور خیابان مطهری و بهشتی و مناطق حریم این محدوده با گره های ترافیکی  جدی  رو به رو خواهد کرد. لذا خواهشمندم  این موضوع به فوریت توسط وزارت ارشاد مورد بازنگری قرار بگیرد.

تشکری هاشمی به ابراز نگرانی پلیس راهور نیز در این موضوع اشاره کرد و گفت:  لازم است نسبت به برگزاری این نمایشگاه در تهران بازنگری صورت بگیرد.

وی ادامه داد:  معاون وزیر ارشاد بازدیدی را در ماه های گذشته داشتند و نقایصی را مشاهده کردند که این وضعیت با رسیدگی مدیریت جدید نمایشگاه شهر آفتاب رو به بهبود است و اقدامات دیگری نیز در دست اقدام است و تا  زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تکمیل خواهد شد؛ همچنین فضایی که در اختیار محل نمایشگاه مصلی امام (ره) است حدود ۵ هزار متر کوچک تر از نمایشگاه شهر آفتاب است و حمل و نقل لازم  برای رفت و آمد شهروندان برای بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب فراهم است؛ لذا از هیات رییسه درخواست دارم این موضوع را حتما از وزیر ارشاد بخواهند که مورد تجدید نظر قرار دهند.

تشکری هاشمی در تذکر دیگری با اشاره به وضعیت خیابان ۳۵ متری افتخاری که در اواخر دوره مدیریت شهری گذشته تهران افتتاح شد و محدوده داراباد تهران را به بزرگراه امام علی (ع) متصل می کند، افزود: به دلیل توافقاتی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و ظاهرا  اقدامات لازم صورت نگرفت ارتش این خیابان را مسدود کرد و متاسفانه علی رغم  اینکه بیش از یک سال از این اتفاق می‌گذرد حدود ۷۰۰ متر این مسیر که می تواند مسیر را برای شهروندان کوتاه و جریان ترافیک شهر را مطلوب تر کند بسته شده است.

وی تاکید کرد: این منصفانه نیست که شهروندان به دلیل ناهماهنگی ها از خدمات شهر بی بهره شوند؛ لذا در خواست دارم که شهرداری تهران با ارتش جمهوری اسلامی ایران توافقات لازم را انجام دهند.

 در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران علیرضا زاکانی در جلسه علنی شورا حضور پیدا کرد.

بنابراین گزارش شهردار تهران جهت ارائه توضیحات برای اصلاح ساختار و تشکیل سازمان فناوری های نوین در صحن علنی شورای شهر تهران حضور یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.