| کد خبر: 241974 |

◄ فیلم حمله اتباع افغانستان به مرز ایران جعلی است

در یک ماه اخیر فیلم های جعلی متعددی در فضای مجازی منتشر شده که در هر یک از آنها یا به حمله اتباع کشور افغانستان به مردم کشورمان و یا به بد رفتاری ایرانیان با اتباع افغان اشاره شده است.

تین نیوز

در یک ماه اخیر فیلم های جعلی متعددی در فضای مجازی منتشر شده که در هر یک از آنها یا به حمله اتباع کشور افغانستان به مردم کشورمان و یا به بد رفتاری ایرانیان با اتباع افغان اشاره شده است.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل،  21 فرودین ماه امسال به شبکه طلوع نیوز افغانستان گفت که افراد سازمان موسم به مجاهدین خلق در افغانستان هم فعالیت می‌ کنند و «چند هزار نفر» از افراد آنها، سرگرم ساختن ویدیوهایی علیه دولت ایران از جمله در مورد «بدرفتاری» با افغان‌ ها در ایران هستند.

این در حالی است که به تازگی و در آخرین مورد از نشر فیلم های جعلی در مورد حمله اتباع افغانستان به مردم ایران که به نظر می رسد با هدف ایجاد اختلاف بین مردم دو کشور منتشر شده، فیلم پیوست در شبکه های اجتماعی انتشار یافته و در توضیح آن آمده که فیلم مورد نظر مربوط به هجوم اتباع افغانستان به مرزهای ایران  است که نیروهای مسلح نیز نمی توانند از ورود آنها به داخل خاک ایران جلوگیری کنند.

این در حالی است که تنها با جست و جویی در فضای مجازی می توان به دروغ بودن این خبر پی برد.

در واقع فیلم منتشر شده مربوط به درگیری طایفه ای در استان کهگیلویه و بویر احمد است که فیلم و توضیحات آن سال گذشته منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، درگیری که در فیلم مشاهده می شود در دهدشت و پس از اجرای حکم اعدام یک زندانی شکل گرفت که به مرگ یک نوجوان نیز منجر شد.

در خبرهایی که دی ماه پارسال از قول سرپرست نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه در خبرگزاری صدا و سیما منتشر شد، به نقل از وی آمده بود: بعد از اینکه حکم الهی برای قاتلِ محکوم به قصاص که سال ۹۸ یک نفر را در شهر دهدشت به قتل رسانده بود، در زندان مرکزی یاسوج اجرا شد. وابستگان ایشان به منازل اولیاء دم فرد مقتول حمله ور شدند و یک نفر در این درگیری با اسلحه به قتل رسید.

علی مسعودجو در آن زمان افزوده بود: پس از مراسم خاکسپاری فرد اعدام شده، وابستگان ایشان به منازل اولیاء دم فرد مقتول حمله ور شدند و یک نفر در این درگیری با اسلحه به قتل رسید.

وی تاکید کرده بود: بلافاصله ماموران حاضر در صحنه سه تن از عاملان نزاع و متهمان اصلی قتل را شناسایی و دستگیر و سه قبضه اسلحه نیز از آن‌ها کشف و ضبط کردند.

دادستان کهگیلویه هم گفته بود: در دو روز گشته جلساتی با بزرگان، ریش سفیدان و متنفذان محکوم به قصاص برگزار شد و تمام تدابیر در این خصوص انجام شده بود.

کریمی زاده افزوده بود: متنفذان در جلسه شورای تامین تضمین دادند که هیچ گونه تعرضی به اموال، انفال و منازل خانواده‌ های مقتول انجام نشود.

سعید کریمی راد گفته بود: اما با تمام صحبت ها، جمعی قانون شکنی کردند و چند جوان به منازل حمله کردند در حالی که در شورای تامین شهرستان، بزرگان آن‌ها قول داده بودند که هیچ اقدام خلاف امنیتی انجام نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.