| کد خبر: 241946 |

◄ آخرین وضعیت تهیه لاستیک سنگین در سامانه «کالا»

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رانندگان خودروهای سنگین از تفاوت قیمت های لاستیک سنگین مندرج در سامانه وزارت صمت با بازار گلایه دارند.

تین نیوز

 در روزهای اخیر خبرهایی از اعتراضات کامیون و اتوبوس داران به دلیل افزایش قیمت اقلام مصرفی خصوصاً لاستیک و روغن موتور و همچنین لوازم یدکی از یک سو و عدم افزایش کرایه حمل کالا و مسافر از سوی دیگر شنیده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، یکی از مهمترین گلایه‌های رانندگان خودروهای سنگین، بالا بودن قیمت لاستیک و عدم امکان دسترسی به لاستیک‌های با نرخ‌های دولتی در سامانه «کالا» ی وزارت صمت است و رانندگان مجبورند لاستیک را از بازار آزاد دریافت کنند.

به گفته برخی فعالان صنف حمل و نقل جاده‌ای، مشکلات مربوط به لاستیک سنگین از زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات لاستیک سنگین از بهار ۱۳۹۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

آخرین وضعیت تهیه لاستیک سنگین در سامانه «کالا»

باقرجوان درباره گلایه رانندگان خودروهای سنگین برون شهری از وضعیت توزیع لاستیک افزود: در حال حاضر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیگر در بخش توزیع حواله‌های لاستیک دخالتی نمی‌کند و تنها مرجع صدور حواله‌های خرید لاستیک سنگین، سامانه «کالا» ی وزارت صمت است.

وی گفت: همکاران ما در وزارت صمت پذیرفته‌اند که میزان عرضه برخی لاستیک‌های سنگین مطلوب برای کامیون‌ها و اتوبوس‌های بین شهری نسبت به تقاضای فعالان این صنف، کمتر است.

این مقام مسئول در سازمان راهداری تصریح کرد: متأسفانه حواله لاستیک‌های مطلوب در سامانه کالا، به سرعت به فروش رفته و تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیگیری مطالبات کامیونداران این هفته در کمیته پایش

گرانی لاستیک و خرید لاستیک دست دوم

وی در خصوص اظهار نظر برخی رانندگان خودروهای سنگین که برخی عاملان فروش، فوراً لاستیک‌هایی که در سامانه کالا عرضه می‌شوند، را خریداری و در بازار با قیمت بالاتر می‌فروشند، گفت: ممکن است فردی تعداد زیادی اسناد مربوط به درخواست صدور حواله را در اختیار داشته باشند و بتوانند حواله‌های متعددی دریافت کنند و سپس اقدام به فروش آنها در بازار آزاد با قیمت‌های بالاتر کنند.

قیمت لاستیک در بازار آزاد با نرخ‌های مندرج در سامانه کالا متفاوت است

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: مثلاً لاستیک بارز رادیال در سامانه کالا یک قیمت است و در بازار آزاد قیمت دیگر دارد. ما هم به دوستان وزارت صمت گفته‌ایم که چگونه همه حواله‌ها از سامانه خارج می‌شود و خریداران واقعی نمی‌توانند لاستیک تهیه کنند؟

وی ادامه داد: به همکاران وزارت صمت اعلام کرده‌ایم که عمده لاستیک‌های سنگین موجود در سامانه کالا، تولید داخل هستند و کالای قاچاق نیستند که نتوان متوجه شد چه کسی بیشتر حواله‌ها را دریافت می‌کند. وزارت صمت باید در این خصوص پاسخگوی رانندگان خودروهای سنگین باشد.

باقرجوان اظهار داشت: ممکن است برخی از انواع لاستیک‌های دیگر در سامانه موجود باشد؛ اما آن لاستیکی که مورد نظر رانندگان با شرایطی چون قیمت مناسب، میزان پیمایش بالا، کیفیت مطلوب و… است، ممکن است به سرعت در سامانه کالا به اتمام برسد یا کم باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات لاستیک در سامانه کالا، جلسات ماهانه با مسئولان مربوطه در وزارت صمت برگزار می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.