دبیر کانون کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور :
◄ بهتر است همه تشکل ها در چارچوب اساسنامه خود فعالیت کنند
6 تشکل در بخش حمل و نقل مسافر فعال هستند و همه از یک جا مجوز دارند و مجوز هیچ کدام بالاتر از دیگری نیست.
دبیر کانون کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور گفت: 6 تشکل در بخش حمل و نقل مسافر فعال هستند و همه از یک جا مجوز دارند و مجوز هیچ کدام بالاتر از دیگری نیست و اگر یک کانون می تواند با بیمه قرارداد ببندد مطمئنا دیگر کانون های کارفرمایی و اتحادیه ها هم چنین اختیاری دارند.
به گزارش تین نیوز، رضا بهشتی با تاکید بر این که بهتر است همه تشکل ها در چارچوب اساسنامه خود فعالیت کنند، در خصوص این دیدگاه برخی تشکل ها که انعقاد قرارداد بیمه بخش مسافری، وظیفه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری است، افزود: اتحادیه های سواری کرایه و مینی بوسرانی و اتوبوسرانی قدمت شان بیشتر از کانون اتوبوس است و در سال های گذشته قراردادهای این چنینی توسط اتحادیه ها و انجمن سراسری امضا شده و حتی با بیمه البرز قرارداد داشته اند و سند آن هم موجود است.
وی با طرح این پرسش که دیگر مسئولیت های کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری کشور چیست؟ به خبرنگار ما گفت: چرا هیئت مدیره کانون مسئولیت های دیگر را قبول نمی کند و فقط به موضوع بیمه متمرکز شده اند؟ برای مثال در زمینه نوسازی و تسهیلات نوسازی و واردات ناوگان، مشکلات اتوبوس ها، سپهتن و شبکه سیر چه اقداماتی انجام داده اند؟ اگر تمام مسئولیت های حمل و نقل مسافر با کانون مذکور است لازم است در تمام زمینه ها پاسخ گوی رانندگان، مالکان و شرکت های مسافربری باشند.
بهشتی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا چه اقداماتی برای بهبود اوضاع شرکت ها و رانندگان و مالکان انجام دادند؟ عملکرد کانون در رفع ده ها مشکلات دیگر بخش حمل و نقل در نه سال گذشته چه بوده چرا گزارشی در این زمینه ارایه نمی کنند؟ در اوج بحران لاستیک چه اقداماتی انجام دادند؟
این مقام صنفی خاطرنشان کرد: کانون مذکور در مورد بیمه تامین اجتماعی رانندگان هیچ مسئولیتی ندارد؟ در کدام جلسه کارشناسی در بیمه تامین اجتماعی شرکت کرده اند؟ در مورد بیمه رانندگان جدید الورود چه اقدامی برای بهره مندی آنان از یارانه دولتی انجام داده و در کدام جلسه شرکت کرده و طرح و پیشنهاد ارایه داده اند؟ در کدام جلسه مربوط به نرخ کرایه ها شرکت کرده و در مورد نرخ کرایه ها چه مسئولیتی دارند؟ ضرر و زیان این چهار ماه که قرارداد با بیمه دانا تمدید شد را چه کسی جبران می کند؟
دبیر کانون کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور ادامه داد: بخش سواری کرایه با تعامل و همفکری بین تشکلات سواری کرایه، اعم از اتحادیه و کانون توانست لاستیک بخش سواری را تهیه کرده و موضوع نرخ مسافر چهارم را بدون اینکه از جیب مالک تخفیف داده شود، حل و فصل نماید و ده ها موارد دیگر که در بخش سواری به همت تشکلات بخش انجام شده و در برخی موارد هم در دست اقدام است.
بهشتی گفت: تشکلی که نه سازمان های دولتی را قبول داشته باشد و نه دیگر تشکل ها را آیا می تواند مسائل و مشکلات حمل و نقل را حل کند؟ 25 نهاد و ارگان دولتی با بخش حمل و نقل در ارتباط و دخیل و تصمیم ساز هستند. با نفی و طرد دیگران کار پیش نمی رود و شعار وحدت و همدلی بدون عمل فایده ای ندارد تنها با تعامل با دیگر تشکل ها و ار گان ها می توان مشکلات را حل کرد نه با تقابل و تضاد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.