| کد خبر: 241881 |

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران:

◄ تورهای جام جهانی قطر مجوز ندارند

تا الان هیچ کاری صورت نگرفته، مجوزی صادر نشده، هتلی رزرو نشده، برای پرواز مذاکره نشده، بلیت بازی تحویل داده نشده و نرخ تور جام جهانی هم تعیین نشده است بنابراین تبلیغاتی که می شود غیر واقعی است.

تین نیوز

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  گفت: گردشگری در دو سال گذشته بسیار آسیب دیده و بخش خصوصی در این شرایط توانسته است خود را سرپا نگه دارد.

به گزارش تین نیوز، حرمت الله رفیعی در نشست خبری 20 فروردین ماه خود، افزود: گردشگری به جایی نخواهد رسید مگر با همت اصحاب رسانه و فعالیت و مطالبات رسانه برای ترقی صنعت گردشگری بسیار موثر است.

وی در خصوص فعالیت فروشندگان آنلاین گفت: تمام دفاتری که پروانه کسب دارند باید پاسخگوی مردم و مسئولیت پذیر باشند. بستگی دارد مردم از کجا بلیت تهیه کنند. باید از جایی که دارای شناسنامه است و معتبر است بلیت تهیه شود تا از تقلبی بودن آن جلوگیری شود. 

وی ادامه داد: نباید اسیر تبلیغاتی شد که قیمت ها را غیر واقعی اعلام می کنند. قیمت ها ثابت است و  اگر جایی تفاوت قیمت وجود داشته باشد و ارزانتر از دفاتر معتبر بلیت بفروشد، یک جای کار می لنگد. همه دفاتر می توانند آنلاین باشند.

رفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز که برای مواردی شبیه لغو پروانه الی گشت به دلیل گرانفروشی، چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام شده است؟ گفت: الی گشت یکی از از دفاتر ماست و خود را ملزم به دفاع از دفاتر می دانیم. البته نه دفاع ناحقی که در آن حقوق مردم ضایع شود.

او تاکید کرد:  با سازمان هواپیمایی کشوری هم صحبت داشته و پرسیده ایم که آیا اگر در دوائر دیگر هم تخلف صورت بگیرد، پروانه آن را سه ماه تعلیق می کنید؟ آیا بررسی کرده اید که واقعا گرانفروشی می کنند؟ توقع ما این است که به الی گشت کمک شود و فکر می کنم به آن کمک شد. به نظر من هیچ گرانفروشی صورت نمی گیرد مگر اینکه دست یک آژانس و دست یک ایرلاین در دست هم باشد و با هم تبانی کنند.

رفیعی ادامه داد: برای راه اندازی یک آژانس راه های راحت تری هم وجود دارد و نیاز به فضاسازی نیست. نباید اینقدر فضا را ملتهب کرد. آیا ایرلاین به الی گشت اجازه داده است یا نه؟ اگر اجازه داده  لازم است آن ایرلاین هم مثل همین دفتر تنبیه و تعلیق شود. باید منصفانه رفتار کرد. گرچه بلافاصله هم از مدارک خواستند و اطلاعات خواستند و جبران کردند. از نهادهای نظارتی تشکر می کنم که رسیدگی کردند و حقوق مردم مسترد شد.

وی افزود: تا زمانی که دولت، خودش را مجری بداند هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. دولت نمی خواهد تصدی گری را واگذار کند و بقای خود را به داشتن تصدی گری مرتبط می داند. تا زمانی که دولت تصدی گری را در اختیار دارد و مجری و ناظر هر دو یکی هستند هیچ اتفاقی نمی افتد و مشکلات به قوت خود باقی است. این امکان پذیر نیست که بازرسی، تصدی گری، رسیدگی به شکایات و صدور و تمدید مجوز در اختیار دولت باشد.

رفیعی در بخش دیگری از سخنانش در مورد جام جهانی، تورهایی که برای جام جهانی تبلیغ می کنند را بدون مجوز دانست و اظهار کرد: تا الان هیچ کاری صورت نگرفته، مجوزی صادر نشده، هتلی رزرو نشده، برای پرواز مذاکره نشده، بلیت بازی تحویل داده نشده و نرخ تور جام جهانی هم تعیین نشده است بنابراین تبلیغاتی که می شود غیر واقعی است.

او افزود: انجمن صنفی نمایندگان خود را به قطر فرستاده که با دو سه ایرلاین مذاکره داشته باشد.  در قطر هم هتل‌ها را انحصاری کرده‌ اند که از طریق فدراسیون‌ قطر به فدراسیون کشورها سهمیه اسکان داده شود و قرار است بلیت مسابقات هم در اختیار فدراسیون کشورها قرار داده شود.

رفیعی از دولت درخواست کرد که جام جهانی قطر را مثل دیگر جام های جهانی انحصاری نکند و افزود: در همه ادوار گذشته در خصوص مدیریت تماشاچی موفق نبوده ایم. حتی زمان جام جهانی روسیه هیچ برنامه ای نداشتیم و جمعیتی که به عنوان تماشاگر رفته بودند برای اقامت هتل نداشتند.

وی تاکید کرد: تا صحبت از جام جهانی می شود متولیان به دنبال کسب درآمد می افتند و بلیت بازی‌ها را مونوپل می‌کنند و به چندبرابر قیمت می‌فروشند.

رفیعی گفت: گروهی که تیم ملی در آن قرار دارد یک ماهیت سیاسی به خود گرفته است. باید به تماشاگران سوبسید بدهند و مدیریت کنند که از تیم ملی حمایت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.