| کد خبر: 241879 |

◄ نوروز هر ساعت ۲ نفر در تصادفات فوت کردند

رئیس پلیس راهور گفت: در نوروز امسال هر ساعت ۱.۶ یا ۲ نفر از هموطنان را در حوادث ترافیکی جاده‌ها و شهرها از دست دادیم.

تین نیوز

 رئیس پلیس راهور گفت: در نوروز امسال هر ساعت ۱.۶ یا ۲ نفر از هموطنان را در حوادث ترافیکی جاده‌ها و شهرها از دست دادیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سردار سید کمال هادیانفر، صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشکر از رئیس جمهور به دلیل حضور در شورای عالی ترافیک، اظهار داشت: نوروز امسال به دلیل اینکه مردم دو سال از سفرهای نوروزی منع شده بودند، خاص بود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی بیش‌تر از پیش بینی‌های ما بود، افزود: بیش از ۹۵ درصد از رانندگان به عنوان رانندگان قانون مدار در طرح نوروزی پلیس راهور شرکت کردند.

هادیانفر تصریح کرد: در نوروز امسال هر ساعت ۱.۶ یا همان ۲ نفر از هموطنان را در جاده‌ها و شهرها از دست دادیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه این پلیس امسال ۶۸ میلیون خدمت به مردم ارائه کرده است، بیان کرد: طرح نوروزی از ۱۰ اسفند در شهرها شروع شد و در ۲۴ اسفند رزمایش برگزار و از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ طرح نوروزی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد.

وی ادامه داد: مقرر شد بیش از ۷۶ هزار نفر با ۲۶ هزار خودروی سبک و سنگین و ۷ هزار و ۵۰۰ پایگاه ثابت و سیار و ۶۴ فروند بالگرد، جایروپلن و پهپاد تمام دستگاه‌های دخیل در طرح نوروزی خدمات رسانی کنند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: در مجموع ترددهای بین استانی به صورت رفت و برگشت بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد ثبت شده است و متوسط روزانه تردد بین استانی بیش از ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار تردد بوده است.

به گفته رئیس پلیس راهور بیشترین تردد مربوط به روز ۵ فروردین با ۵ میلیون و ۲۹۳ هزار تردد بوده است.

وی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش تردد بین استانی نسبت به سال ۱۴۰۰ و بیش از ۲۴۲ درصد افزایش تردد نسبت به سال ۹۹ و بیش از ۲۰ درصد افزایش تردد نسبت به سال ۹۸ که خبری از کرونا نبود، داشته‌ایم.

هادیانفر خاطرنشان کرد: بیشترین استان پرتردد با ۵ و نیم میلیون تردد پرترددترین استان در نوروز ۱۴۰۱ بوده است، یعنی ۶۲ درصد تهرانی در نوروز سفر کرده‌اند و بعد به ترتیب البرز، مرکزی، قم، قزوین، اصفهان، مازندران و گیلان پرترددترین استان‌ها بوده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: تهرانی‌ها با ۳۶ درصد بالاترین میزان سفرها را داشتند و بعد البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندرانی‌ها به ترتیب بیشترین سفرها را رفته‌اند و کمترین خروج و سفر را ایلامی‌ها و خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمدی‌ها داشتند.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۵۷۷ هزار ورودی فقط مربوط به استان مازندران بوده است و به ترتیب گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان و هرمزگان بیشترین ورودی‌ها را داشته‌اند و کمترین ورودی‌ها را ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان بلوچستان داشته‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.