| کد خبر: 241874 |

مرزهای آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه و ملی است

آذربایجان غربی با وجود مرز ۹۶۷ کیلومتری با سه کشور و بهره مندی از بیشترین پایانه‌های صادراتی و گمرکات و تنها مرز اختصاصی با کشور ترکیه، پیشرو در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به شمار می‌رود.

تین نیوز

محمدصادق معتمدیان ظهر چهارشنبه در سفر دو روزه به خوی در جمع مردم قطور خوی اظهار کرد: مرزهای آذربایجان غربی به طور قطع نیاز به توجه ویژه و ملی دارد و تکمیل جاده‌های منتهی به مرزها در راستای رونق منطقه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت.

وی در ادامه توجه به زیرساخت‌های مرزی را ضروری دانست و افزود: در این خصوص برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفته که می‌تواند در رونق تجارت مرزی و استفاده بهینه از فرصت مرز بسیار مؤثر باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدف گذاری ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه گفت: آذربایجان غربی با توجه به اینکه تنها استان مرزی با ترکیه است، بیشترین نقش را در تحقق این برنامه ریزی دارد که باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

معتمدیان اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، توجه به مبادلات تجاری و مرزی و روان سازی فرایندهای تجاری در مرزها بوده و آذربایجان غربی نیز از مهمترین استان‌ها در این خصوص به شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه آذربایجان غربی با وجود مرز ۹۶۷ کیلومتری با سه کشور و بهره مندی از بیشترین پایانه‌های صادراتی و گمرکات و همچنین تنها مرز اختصاصی با کشور ترکیه، پیشرو در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: تنها مسیر ریلی ایران به ترکیه در آذربایجان غربی بوده و به نوعی، این استان دروازه ورودی به اروپا محسوب می‌شود که باید بیشتر از این ظرفیت مرزی برای توسعه استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور، توجه ویژه ای به توسعه و مدیریت مرزی در استان شد، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره موجب شده در مرزها ناهماهنگی داشته باشیم، عدم وجود مدیریت واحد است اما با اختیاراتی که به استان‌ها داده شد، مدیریت مرز به استان تفویض می‌شود و موجب رونق این بخش خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر اقتصادی کردن زیرساخت‌های ریلی استان تاکید کرد و ادامه داد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم استفاده اقتصادی از حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه ریلی و هوایی داشته باشیم و همین امر زمینه استفاده کمتر از فرصت‌های این بخش را موجب شده است.

معتمدیان با اعلام اینکه امروز این استان یکی از امن ترین مرزهای کشور را دارد، افزود: در این خصوص مدیون همراهی و تعامل مرزنشینان و جانفشانی مرزبانان و نیروهای نظامی و انتظامی هستیم که البته باید از این امنیت به سود توسعه مناطق مرزی استفاده شود.

وی در ادامه توجه به مرزنشینان را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرده و یادآور شد: در این خصوص ساماندهی بازارچه‌ها و مبادلات مرزی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

معتمدیان همچنین با اشاره به برگزاری جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی آذربایجان غربی با محوریت شهرستان خوی در بعد از ظهر امروز گفت: در این جلسه مصوباتی برای توسعه شهرستان خوی در بخش‌های مختلف و شهرها و روستاهای آن خواهیم داشت که امیدواریم زمینه رضایت بیش از پیش مردم را فراهم کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.