| کد خبر: 241869 |

◄ فرودگاه اهواز در بین ۵ فرودگاه پرتردد نوروزی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان ضمن اعلام افزایش ۷۰درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه اهواز گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۸۲۲ پرواز ثبت شده است و بیش از ۸۶ هزار نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

تین نیوز

مھدی رزاز ، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اشاره به افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در ایام نوروز و استقبال مسافران از سفرهای هوایی بیان کرد: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین۱۴۰۱، تعداد ۸۲۲ پرواز ثبت شده است و بیش از۸۶ هزار نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر۷۰ درصد و در نشست و برخاست ۱۴درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد افزایش ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در مدت زمان یادشده در مجموع پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی اهواز ۸۲۲ نشست و برخاست انجام شده و ۸۶ هزار و ۳۲۴ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده اند. همچنین۸۲۶ تن بار ارسال و پذیرش و پست شده است.

 برقراری ۷۷۵ پرواز داخلی از فرودگاه بین‌المللی اهواز

رزاز ضمن اعلام رشد آمار پرواز فرودگاه بین المللی اهواز در سال ۱۴۰۱ افزود: در مدت یاد شده تعداد ۷۷۵ نشست و برخاست داخلی از فرودگاه بین المللی اهواز انجام شده است و ۸۳ هزار و ۶نفر مسافر داخلی اعزام و پذیرش شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در مورد سفرهای خارجی این فرودگاه تصریح کرد: در مدت زمان اعلام شده، ۴۷ پرواز بین المللی از فرودگاه اهواز انجام شده است که ۳ هزار و ۳۱۸ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

رزاز همچنین تاکید کرد: در سفرهای نوروزی امسال ۳۸ پرواز فوق‌العاده برای این فرودگاه برنامه‌ریزی شده بود. از این تعداد۲۰ پرواز فوق العاده داخلی بوده است و ۱۸ پرواز فوق‌العاده خارجی وظیفه جابجایی مسافران را برعهده داشتند که بیشترین مقصد در پروازهای داخلی مسیر اهواز- تهران و پس از آن مشهد، کیش بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در پایان با اشاره به استقبال از سفرهای خارجی خاطر نشان کرد:مسیرهای پروازی خارجی از اهواز به دبی، کویت، استانبول و نجف در ایام نوروز جزو پرترددترین مسیرهای پروازی بودند و پرواز اهواز- استانبول از طریق۲ شرکت پروازی ایران ایرو ترکیش انجام شد.

گفتنی است  حمیدرضا سیدی،سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن گزارش سفرهای نوروزی از ۵ فرودگاه‌ پرتردد در ایام نووز۱۴۰۱ نام برده بود و فرودگاه بین المللی اهواز جزرتبه های نخست در جابجایی مسافر و پروازدر میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها را کسب کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.