| کد خبر: 241851 |

◄ ۳۶ ایستگاه مترو در منطقه ۵ شهرداری تهران در حال احداث و برنامه‌ریزی است

شهردار منطقه ۵ از برنامه‌ریزی برای احداث ۳۶ ایستگاه مترو در این منطقه خبر داد و گفت: در چهار سال آینده اگر این ایستگاه‌ها فعال شود، منطقه اول از حیث دسترسی به مترو خواهیم شد.

تین نیوز

احسان شریفی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم وجود شبکه مترو در منطقه ۵ آیا شهرداری این منطقه برنامه‌ای برای ساخت مترو و بهبود وضعیت اتوبوس‌رانی در این منطقه دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر ۳۶ ایستگاه مترو در حال احداث یا در حال برنامه‌ریزی است. ما نیز جلسات مکرری با مدیرعامل مترو داشته‌ایم و هر میزان که زمین نیاز داشته‌اند، در اختیار آن‌ها قرار دادیم و پیش‌بینی می‌شود که در چهار سال آینده اگر این ایستگاه‌ها فعال شود، منطقه اول از حیث دسترسی به مترو خواهیم شد.

به گزارش تین نیوز، شهردار منطقه ۵ عنوان کرد: شبکه مترو در منطقه ۵ از تقاطع منطقه ۲۲ یعنی از همت و نیایش آغاز خواهد شد و وارد منطقه تا جنت‌آباد و اشرفی اصفهانی امتداد خواهد داشت. از طرفی؛ هر کسی با طی ۳۵۰ متر طول از منزل خود باید به اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو برسد و این یک استاندارد تعریف شده است.

وی افزود: در دو محدوده از حیث دسترسی به حمل و نقل عمومی فقیر هستیم و آن دو محدوده، بخشی به دلیل شبکه معابر در محدوده حصارک و کن است که دسترسی اتوبوس در آن محدوده سخت است و محدوده بعدی نیز گوشه‌های شرقی منطقه است که بین چند اتوبان قفل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.