| کد خبر: 241843 |

◄ خبرهای خوب از پروژه توسعه غربی خط ۴ مترو در سال جاری

به موازات آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه‌ شرقی خط ۴ مترو تهران، اقدامات مربوط به تکمیل مسیر و بهره‌برداری از ایستگاه‌های بخش توسعه غربی این خط نیز ادامه داشته

تین نیوز

به موازات آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه‌ شرقی خط ۴ مترو تهران، اقدامات مربوط به تکمیل مسیر و بهره‌برداری از ایستگاه‌های بخش توسعه غربی این خط نیز ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال جاری، حدود 1/2 کیلومتر مسیر و یک ایستگاه از این پروژه در مدار خدمت‌رسانی به شهروندان قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهندس مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد پروژه توسعه غربی خط ۴ با اعلام مطلب فوق گفت: توسعه غربی خط 4، مسیری به طول 4/4 کیلومتر و 3 ایستگاه بوده و از ایستگاه در حال بهره‌برداری ارم سبز تا میدان چهار باغ (تقاطع خیابان جنت آباد با بزرگراه شهید همت) را شامل می‌شود. با بهره‌برداری از بخش توسعه غربی خط مذکور، در واقع محدوده شمال غربی پایتخت دسترسی آسانتری به شبکه مترو تهران پیدا خواهد کرد و جمعیت قابل توجهی به مسافران خط ۴ افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به تلاش برای افتتاح بخشی از این پروژه در سال جاری اشاره کرد و افزود: به موجب پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، امیدواریم در نیمه دوم امسال ایستگاه موسوم به ایستگاه پروانه را به بهره‌برداری برسانیم که در این صورت منتهی‌الیه غربی خط ۴ از ایستگاه ارم‌ سبز تا تقاطع خیابان پروانه با بزرگراه حکیم به طول 1/2 کیلومتر توسعه خواهد یافت. در ادامه این روند و طی سال ۱۴۰۲ انتظار داریم توسعه غربی خط ۴ ابتدا تا خیابان آیت ا... کاشانی و سپس تا خیابان جنت آباد (میدان چهارباغ) امتداد یابد تا خواسته چند ساله ساکنان محدوده شمال غرب پایتخت به مرور زمان اجابت شود.

پروژه توسعه غربی خط ۴ یکی از ماموریت‌های مهم و البته دارای پیچیدگی‌های فنی بالا در شبکه مترو پایتخت به شمار می‌آید و عمق ایستگاه پایانی آن در خیابان جنت آباد که یک ایستگاه جزیره‌ای خواهد بود، به۵۰ متر زیر زمین می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.