| کد خبر: 241812 |

◄ اختصاص ۲۸۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای روکش جاده‌های اصلی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری کشور گفت: ۲۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای روکش ۱۰ جاده اصلی ترانزیتی و پرترافیک کشور تخصیص داده شد.

تین نیوز

داریوش امانی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از جاده‌های ارتباطی شهرستان شازند در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: سال گذشته از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، روکش آسفالت هشت هزار کیلومتر از جاده‌های ارتباطی کشور انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: امسال با تعامل و همکاری مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تحویل قیر در نیمه نخست سال جاری صورت گیرد که اکنون منتظر ضوابط اجرایی بودجه هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری کشور اظهار داشت : سال گذشته تحویل قیر در نیمه دوم سال و همزمان با آغاز فصل سرما بود که در بسیاری از استان‌ها امکان فعالیت وجود نداشت.

امانی عنوان کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته برای تامین قیر برای سال جاری، ۱۹۰ هزار میلیارد ریال است در حالی که این میزان اعتبار سال گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد از این اعتبار در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد که از این میزان بر اساس تقسیم بندی ، بخشی از اعتبارات به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص می یابد.

رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به شمار نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور نیز گفت: در خصوص نقاط پرحادثه جاده‌های ارتباطی کشور نیز با پلیس مکاتبات لازم انجام شده و باید توجه داشت حدود یک هزار و ۵۸۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود داشت که تاکنون نواقص حدود ۵۸۰  نقطه حادثه خیز جاده های ارتباطی کشور رفع شده و همچنین اقدامات اولیه برای رفع یک هزار نقطه حادثه خیز دیگر به لحاظ آشکارسازی و نکات ایمنی انجام شده است .

امانی تصریح کرد: در راستای رفع کامل و اساسی این نقاط حادثه خیز، ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که شخص رئیس جمهور در این راستا ورود کردند و چنانچه اعتبار مورد نیاز تخصیص یابد در طول یک سال این مشکل نیز برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیاز است ۲۷ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ایجاد شود که تفاهم نامه‌های لازم در این راستا منعقد شده و نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای احداث این طرح اعتبار نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.