| کد خبر: 241806 |

◄ رشد 73 درصدی جابجایی مسافران نوروزی فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام نوروز امسال جابجایی مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در مقایسه با ایام نوروز سال گذشته ۷۳ درصد رشد یافت.

تین نیوز

رامین آذری افزود: در ایام نوروز ، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال، حدود ۹۶ هزار و ۴۶۳ مسافر از طریق فرودگاه تبریز به نقاط مختلف جابجا شدند.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه تعداد مسافران جابجا شده در ایام نوروز سال گذشته ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر بود، اظهار داشت: در عملیات نوروزی سال جاری فرودگاه تبریز تمامی پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: طبق آمار ثبت شده، کل پروازهای فرودگاه تبریز در این مدت ۷۵۹ مورد بود که این تعداد نیز نسبت به ایام نوروز سال گذشته که ۵۹۲ پرواز بود، ۲۹ درصد رشد داشت.

آذری، ادامه داد: بیشترین افزایش پرواز فرودگاه تبریز در ایام نوروز امسال در بخش پروازهای خارجی بوده که از رشدی حدود ۱.۸۴ برابری (۱۸۴ درصدی) برخوردار شده و از ۷۷ پرواز در ایام نوروز سال گذشته به ۲۱۸ پرواز در نوروز امسال رسیده است.

وی یادآوری کرد: بار جابجا شده از طریق فرودگاه تبریز نیز امسال بیش از ۷۷ درصد نسبت به ایام نوروز سال گذشته رشد داشته و در این مدت بیش از یک هزار و ۱۲۶ تن بار به نقاط مختلف حمل شده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در سال گذشته شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و می‌رود که با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور بدل شود.

بنا بر این گزارش تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی چون باند طویل برای نشست‌ و برخاست‌ هواپیماهای پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS  و  DVOR/DME  برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.

احداث یک ترمینال ۱۸ هزار متری در فرودگاه شهید مدنی تبریز برنامه ریزی شده است که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی این فرودگاه به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.