| کد خبر: 241805 |

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۲۲۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در طول طرح نوروزی امسال ۲۲۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند.

تین نیوز

ارسلان شکری با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۲۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند، افزود: بیشترین ترددها به ترتیب در پایانه مرزی بازرگان، پایانه مرزی رازی و پایانه مرزی تمرچین انجام شد و میانگین تردد روزانه مسافر از پایانه‌های مرزی استان ۱۲ هزار نفر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان و رازی استان آذربایجان غربی جزو سه پایانه مرزی پر تردد مسافر بین المللی کشور به شمار می‌روند، افزود: طبق آمار از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۱ پرتردد ترین پایانه هوایی مسافری کشور فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بوده و بعد از آن پایانه مرزی بازرگان و پایانه مرزی رازی در استان آذربایجان غربی بیشترین تردد مسافرین بین المللی کشور را به خود اختصاص دادند.

۱۰ میلیون وسلیه نقلیه نوروز امسال در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی تردد کردند

شکری ادامه داد: همچنین در این مدت در مجموع تردد بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۸۴ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین ماه سال جاری میزان تردد ورودی و خروجی از استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۲۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

شکری اظهار کرد: در مدت زمان یاد شده ۱۶۹۰ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند که شاهد افزایش ۱۶ درصدی تردد مسافرین در پایانه‌های مسافری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

۸۶ تخلف ناوگان باری و مسافری نوروز امسال در آذربایجان غربی ثبت شد

وی عنوان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری از تعداد ۲۴۸۴ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که ۸۶ مورد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

شکری یادآور شد: علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، پایانه‌های مسافری، شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و حضور و گشت‌های مستمر و شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی استان، نظر به اهمیت اجرای طرح نوروزی و ارائه سفر ایمن برای مسافرین، ۵ نوبت جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل در سال جاری برگزار شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.