| کد خبر: 241777 |

قیمت خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این ماه قیمت خانه فقط در دو منطقه تهران کاهشی و در ۲۰ منطقه دیگر افزایشی بوده است.

تین نیوز

در حالی آخرین آمار منتشر شده از متوسط قیمت هر متر خانه در تهران حاکی از ثبت مبلغ ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در آخر سال گذشته است، بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که در این ماه قیمت خانه فقط در دو منطقه تهران کاهشی و در ۲۰ منطقه دیگر افزایشی بوده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمارها متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران طی اسفندماه سال گذشته به ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۲ و ۱۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۶.۸ هزار فقره بوده که در مقایسه با ماه قبل ۱۹.۹ درصد کم شده است که در این بین، بررسی جزئیات متوسط قیمت هر متر خانه و تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین قیمت هر متر خانه ۷۷ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان در منطقه ١ و کمترین آن با ۱۶ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است. 

علاوه بر این، در اسفند ماه سال گذشته در مناطق ۱ و ۱۸ تهران به ترتیب معادل ۳۷۴ و ۱۵۲ فقره خانه معامله شده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱۶.۱ و ۶۶.۴ درصد با کاهش مواجه شده است.  

از سوی دیگر،  بررسی گزارش بانک مرکزی از نظر تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در اسفند ماه نسبت به بهمن ماه سال گذشته بیانگر این است که ۲۰ منطقه از تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند.

 علاوه بر این، مسکن در اسفند ماه سال گذشته در دو منطقه دیگر از تهران نسبت به بهمن ماه کاهش قیمت داشته‌ که شامل مناطق ۱۷ و ۱۹ می‌شود.  

از سوی دیگر، تعداد معاملات مسکن در اسفند ماه سال گذشته نسبت به بهمن ماه  در ۱۸ منطقه از تهران کاهشی بوده و فقط در مناطق ۱، ۳، ۸ و ۲۱ افزایشی بوده که کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۵۴ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب  ۹۷۴، ۶۴۷، ۶۳۴، ۶۰۴ معامله مسکن داشته‌اند.

قیمت خانه در کدام مناطق تهران ارزان شد؟

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.