| کد خبر: 241776 |

پیشرفت پروژه ریلی ایلام ضعیف است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مباحث مهم در استان، توجه به پروژه ریلی است که با وجود پیگیری های دو ساله، میزان پیشرفت آن بسیار ضعیف است.

تین نیوز

علی اکبر بسطامی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه‌های ایلام تنها متعلق به مردم استان نیست بلکه با توجه به ایام اربعین و ورود سیل خروشان زائران متعلق به همه کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: جهت تسهیل امکانات برای زائران و گردشگران باید مسیرهای زمان جنگ و المان های شهدا در مسیر مهران و دهلران را با تامین اعتبارات لازم جهت خدمت به مردم آماده شوند.

بسطامی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم استان مسیر اربعین و محور حمیل-ایلام-مهران به عنوان مسیر اصلی اربعین که دارای ترافیک بالا بوده و هرساله شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر هستیم و تاکنون  برای آن هیچ اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: تنها ۲۴ کیلومتر از این مسیر ۷۸ کیلومتری به بهره برداری رسیده و ۱۲ کیلومتر نیز در دست اجرا و ۱۱ کیلومتر در دست مناقصه است.

بسطامی تصریح کرد: محور ایلام - مهران به طول ۸۲ کیلومتر، ۶۰ کیلومتر  آن به بهره برداری رسیده و در لایه دوم آن آسفالت اجرا نشده است.

وی ادامه داد: ۲۲کیلومتر از این مسیر نیز در دست اجرا است که مناطق در دست اجرا به علت کمبود اعتبار و تخصیص از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و می طلبد در جهت تسریع در اجرای پروژه ها نسبت به تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبار سال ۱۴۰۰ و افزایش اعتبار و شروع سایر قطعات اقدامات لازم توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

بسطامی اظهار داشت: در لحظات پایانی تخصیص اعتبار در لایحه بودجه بعد از تصویب مجلس با حضور در جمع هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، ۲۰۰ میلیارد ریال برای کنارگذر مهران علاوه بر لایحه بودجه، اختصاص پیدا کرد که نوید خوبی برای زائران اربعین و مردم مهران است.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: برای سایر راه های مواصلاتی استان مقرر شد که با پیش بینی اعتبارات لازم در سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام، راه ریلی، راه های مواصلاتی و بررسی راه هوایی بتوانیم اقداماتی جهت رفاه مردم داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.