| کد خبر: 241772 |

پروژه‌های نیمه تمام راه و شهرسازی کردستان به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تلاش در راستای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های آغاز شده در سال های گذشته یکی از مهمترین اولویت‌های هدف‌گذاری شده این اداره کل برای سال جاری است.

تین نیوز

عرفان مرادی با اشاره به ساخت وبهره برداری از ۶۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در سال گذشته اظهار داشت: گامهای بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان برداشته شده که از جمله آنها، ایجاد تحرک و شتاب مناسب به منظور ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه اصلی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: تعیین تکلیف و ادامه عملیات اجرایی قطعات بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب، عملیات اجرایی چهارخطه گردنه صلوات‌آباد- سنندج و پیشرفت بیشتر از ۸۵ درصد پروژه در طول سال گذشته، ایجاد تحرک در تکمیل باند دوم بیجار- دیواندره و اجرای چهارخطه سقز به بانه از جمله پروژه هایی است که امسال نیز تلاش می شود با همت مضاعف و جذب اعتبارات لازم نسبت به ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها با شدت وجدیت بیشتری کار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به راههای اصلی، بهره برداری از پروژه سنندج- مریوان، واریانت تیژتیژ- گاران، پروژه بیجار- همدان، کامیاران- سروآباد- مریوان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: برای امسال، هدف‌گذاری این اداره کل در این زمینه سرعت بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی پروژه‌های مورد نظر و در حال اجرای استان است.

وی  اضافه کرد: در بحث راه نیز کارهای بزرگی آغاز شده و یکی از اهداف تعیین شده در سال جدید تلاش در راستای جذب و تامین اعتبار لازم به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران است، ضمن اینکه نظارت جدی بر ساخت و سازهای استان انجام خواهد شد.

مرادی به حوزه املاک و حقوقی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از کارهایی که سال گذشته با جدیت دنبال آن بودیم، بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی بود و اقدامات مناسبی انجام شد که این مورد امسال نیز با جدیت  و هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه سنددار کردن اراضی ملی گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان کردستان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو از جمله اقداماتی است که از اولویت‌های هدف‌گذاری شده به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده ۵، اطلاع‌رسانی مصوبات کمیسیون سیما و منظر و تصمیم‌گیری‌های لازم به منظور بهبود فضای شهری از دیگر اولویت های این اداره کل در سال جاری است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.