| کد خبر: 241742 |

چین در اندیشه ساخت هواپیمای مسافربری مافوق صوت

بر اساس یک ویدئوی منتشرشده از شرکت حمل و نقل فضایی چینی لینک گونگ تیان ژینگ، چین درحال طراحی و توسعه یک هواپیمای مسافربری فضایی با سرعت ۷ هزار کیلومتر در ساعت است.

تین نیوز

  یک شرکت حمل و نقل فضایی مستقر در پکن به  نام Lingkong Tianxing با توسعه یک وسیله نقلیه مسافربری که می تواند با سرعت یک مایل در ثانیه - بیش از دو برابر سرعت کنکورد – به هوا پرتاب شود، چشم انداز ساخت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت را برای چینی ها به واقعیت تبدیل می کند.

به گزارش تین نیوز از سی ان ان، این شرکت یک ویدیوی تبلیغاتی منتشر کرده است که نشان می‌دهد مسافران (بدون نیاز به کلاه یا لباس فضایی) سوار هواپیمای فضایی ۱۲ نفره می‌شوند. کابین این هواپیما در زیر یک سازه آیرودینامیکی مثلثی شکل قرار گرفته که توسط دو موشک تقویت‌کننده تایتانیک به پیش رانده می شود.

این وسیله نقلیه به صورت عمودی به آسمان پرتاب می شود و با رسیدن به ارتفاع کروز، هواپیمای فضایی از تقویت کننده های خود جدا می شود و سپس با سرعت ۷ هزار کیلومتر (۴۳۵۰ مایل) در ساعت از لبه فضا عبور می کند و با کمک سه پایه به صورت عمودی در مقصد فرود می آید.

طبق نوشته وب سایت حمل و نقل فضایی، این شرکت قصد دارد نخستین پرواز آزمایشی گردشگری فضایی زیرمداری خود را در سال ۲۰۲۵ انجام دهد و به دنبال آن "پرواز هواپیمای فراصوت جهانی کامل" تا سال ۲۰۳۰ انجام شود.

این ابتکار، در صورت تحقق، تجسم جاه‌طلبی‌های چین برای ورود به بخش‌های بالقوه پرسود گردشگری فضایی و همچنین پرواز نقطه به نقطه مافوق صوت برای مسافران تجاری خواهد بود که توسط بازیگران مهمی در چشم‌انداز سرمایه‌گذاری چین حمایت می‌شود.

به گزارش سی ان ان، مرداد سال گذشته، یک صندوق سرمایه گذاری صنعتی مستقر در شانگهای به رهبری Matrix Partners China و گروه دولتی Shanghai Guosheng  متعهد شدند بیش از ۳۰۰ میلیون یوان (حدود ۴۷ میلیون دلار) در تامین مالی اولیه این طرح جنجالی سرمایه گذاری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.