| کد خبر: 241738 |

مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ چگونه بود؟

مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۲۲ خودرو پذیرش داشتند که نسبت به ۱۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۹۶ سال ۱۳۹۹ رشد ۱.۸ درصدی در پذیرش خودرو را نشان می‌دهد.

تین نیوز

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۲۲ خودرو پذیرش داشتند که نسبت به ۱۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۹۹۶ سال ۱۳۹۹ رشد ۱.۸ درصدی در پذیرش خودرو را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام مطلب فوق در عین حال افزود: در حدود ۲۰ درصد از این خودروها موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نگردیده‌اند که  ۴۷ درصد علت مردودی‌ها مربوط به بخش ایمنی و ۵۳ درصد مربوط به بخش آلایندگی می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۸۵۶ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودرو سنگین در سال ۱۴۰۰ به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نموده که این عدد نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است.

جمالی نژاد افزود: این تعداد مراجعه به مراکز می‌تواند با رعایت کامل قانون هوای پاک و آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو توسط دستگاه‌های ذیربط افزایش بسیار بیشتری داشته باشد.

رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اضافه کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام بوده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور مربوط به استان‌های فارس، اصفهان و تهران و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بوشهر بوده است.

جمالی نژاد با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۶۶۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۱۷۵ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین  در سراسر کشور در حال فعالیت می‌باشند، گفت: در مقایسه با تعداد مراکز معاینه فنی در سال ۱۳۹۹، در مجموع در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش۲۴ مرکز معاینه فنی سبک و ۷مرکز معاینه فنی سنگین درکشور بودیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری مصادف با تعطیلات نوروزی، ۶۴۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، ۳۲۰ آزمایشگاه هیدرواستاتیک و ۱۶۸ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نسبت به خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز اقدام که ۲۷۶ هزار و ۸۶۵ خودرو سبک به این مراکز مراجعه نموده‌اند که از این میان ۲۴۱ هزار و ۸۵۵ دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده‌اند که این امر افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

جمالی نژاد ادامه داد: ۷۸هزار و ۳۳۲ خودرو قادر به قبولی در آزمون‌های معاینه فنی نشده‌اند که ۷۱ درصد این خودروها به دلیل نقص در سیستم ایمنی و ۲۹ درصد آن‌ها به دلیل آلایندگی مردود شده که خوشبختانه ۶۲ هزار و ۶۸۱  دستگاه از این وسایل نقلیه با رفع عیب و مراجعه مجدد در همین ایام موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز سال جاری ۳۷ هزار ۱۹۴ خودرو سنگین  به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کردند که این امر رشد  ۹ درصدی مراجعات را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد که از این تعداد ۳۱ هزار ۲۳۳ خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده‌اند و ۵ هزار ۹۶۱ خودرو در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار ۹۵۶ خودرو با رفع عیب و مراجعه مجدد نسبت به اخذ گواهی اقدام نمودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.