| کد خبر: 241731 |

◄ ویژگی های انسانی که از تصادفات جان سالم به در می برد

آناتومی بدن انسان باید چگونه باشد که از تصادفات جان سالم به در ببرد؟ انسان باید در چه اندازه و با چه فرم و ساختاری باشد که در تصادف زنده بماند؟

تین نیوز

تصادفات رانندگی در کشور ما به وفور اتفاق می افتد. با این کیفیت جاده ها و کیفیت خودروهایی که ایمنی حداقلی را دارند، حوادث رانندگی تقریبا اجتناب ناپذیر است. در خودروهایی که حتی پس از تصادف، ایربگ ها باز نمی شوند باید از ایمنی خودرو ناامید شویم و روی ایمنی شخصی خودمان کار کنیم.

اما آناتومی بدن انسان باید چگونه باشد که از تصادفات جان سالم به در ببرد؟ انسان باید در چه اندازه و با چه فرم و ساختاری باشد که در تصادف زنده بماند؟

 موسسه‌ بررسی تصادفات جاده‌ ای و ایمن‌ سازی TAC ، پس از بررسی حوادث رانندگی و اتفاقاتی که به سرنشینان خودرو آسیب می زند و همچنین مطالعه مسائل ایمنی حمل و نقل، در یک پروژه تحت نام گراهام به یک نوع ساختار از بدن انسان رسیده است که می تواند در برابر همه تصادفات و برخوردها زنده بماند.

گراهام 2
تصویر انسانی که می تواند در برابر همه تصادفات و برخوردها زنده بماند

این ساختار عجیب و غریب با انسان معمولی بسیار تفاوت دارد. مخصوصا در قسمت سر و گردن ابعاد بزرگتری دارد و فرم جمجمه نیز متفاوت است و به گونه ای شکل گرفته است که ضربات وارده را خنثی می کند. با این فرم جمجمه ضربه وارده به مغز منتقل نمی شود بلکه جمجمه آن را دفع می کند. پوست گراهام بسیار مقاوم و به صورت چندلایه ساخته شده است تا در برابر اجسام تیز یا اصطکاک شدید با سطح جاده یا خودرو دچار پارگی نشود. گردن گراهام پیوند قطوری با سر دارد و در واقع سر و گردن یکی شده اند. این حالت گردن مثل یک ستون محکم برای بدن عمل می کند.

گراهام 1
ویژگی های انسانی که می تواند در برابر تصادفات زنده بماند

مغز گراهام در اندازه معمولی است اما رباط های بیشتری برای مهار مغز وجود دارند. مفاصل زانو با تاندون های زیاد و همچنین شکل پاشنه ها به طوری طراحی شده اند که کمترین آسیب را ببینند. این مدل توسط پاتریشیا پیچینی مجسمه‌ ساز استرالیایی ساخته شده است.

خلاصه اگر می خواهید پس از تصادف زنده بمانید و مخصوصا اگر از خودروهای داخلی استفاده می کنید باید فکری برای آناتومی خودتان بکنید.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    من حاضرم در تصادف بمیرم اما این شکلی نباشم