| کد خبر: 241726 |

رکورد ثبت ۵۱۳ هزار تردد نوروزی در قطعه یک آزادراه تهران- شمال

اوج تردد در این محور مربوط به روز هفتم فروردین‌ماه با ۳۹ هزار و ۵۰۰ تردد و در تونل البرز در روز یکم فروردین با ثبت ۲۹ هزار و ۵۰۰تردد بود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با اعلام ثبت بیش از ۵۱۳ هزار تردد نوروزی از قطعه یک این آزادراه، گفت: اوج تردد در این محور مربوط به روز هفتم فروردین‌ماه با ۳۹ هزار و ۵۰۰ تردد و در تونل البرز در روز یکم فروردین با ثبت ۲۹ هزار و ۵۰۰تردد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید شهسواری درباره وضعیت تردد از آزادراه تهران- شمال از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به تفکیک مناطق، افزود: مجموع تردد در منطقه یک در بازه زمانی اعلام شده برابر ۵۱۳ هزار و ۷۷۰ تردد بود که در تونل البرز ۳۳۵ هزار و ۷۶۰ تردد ثبت شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: در منطقه چهار این آزادراه مجموع تردد برابر ۶۱۷ هزار و ۸۱۵ تردد بود که به صورت رفت و برگشت محاسبه شده است.

اوج تردد نوروزی در قطعه یک و تونل البرز در چه روزهایی بود؟

شهسواری اضافه‌کرد: اوج تردد در آزادراه تهران- شمال مربوط به روز هفتم فروردین با ۳۹ هزار و ۵۰۰ تردد در قطعه یک است. در تونل البرز در روز یکم فروردین با ثبت ۲۹ هزار و ۵۰۰تردد و در منطقه چهار آزادراه تهران- شمال در روز هفتم فروردین با ۴۲ هزار و ۳۰۰ تردد، بیشترین آمار حضور مسافران نوروزی ثبت شده است.

به گفته وی، در روز هفتم فروردین رفت و برگشت مسافران در حالت مساوی قرار داشت و آمار تردد برای مسیر رفت و برگشت یکسان بود.

این مسوول با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای عبور ایمن کاربران جاده از آزادراه تهران- شمال، گفت: با افزایش اکیپ‌های ایمنی در داخل تونل‌ها و تونل البرز و استقرار آتش نشانی، نیروهای امدادی، هلال احمر و خدمات مربوط به راهداری در منطقه یک و چهار و تونل البرز مشکل خاصی در دوران تردد پیش نیامد.

افزایش تردد از آزادراه تهران- شمال بدون حادثه منجر به جراحت و فوت

شهسواری توضیح‌داد: در برخی مواقع به دلیل ازدحام خودرو و محدودیت‌های تردد در چالوس، پس زدگی ترافیک به داخل آزادراه به وجود می‌آمد که به دلیل شرایط خاص جاده چالوس بود اما حادثه‌ای که منجر به جراحت و فوت در آزادراه باشد، نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: با تلاش همکاران در واحد نگهداری آزادراه تهران-  شمال و تاکید رییس بنیاد مستضعفان مبنی بر ارائه سرویس‌دهی مناسب به مسافران، سه دستگاه سوخت رسان سیار در منطقه یک آزادراه مستقر شد تا خودروهایی که مشکل کمبود سوخت داشتند برطرف شود و بازخورد بسیار خوبی داشت و رضایتمندی مسافران افزایش یافت، اما مشکل ترافیک وجود داشت که با ادامه ساخت قطعات باقی مانده حل خواهد شد.

به گفته وی، هر قطعه‌ای که به بهره برداری رسد به‌طور قطع گشایش خوبی در کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی در ایام اوج تردد حاصل می‌شود.

شهسواری بیان‌داشت: به دلیل نشست زمین در چالوس، حدفاصل کندوان تا پل زنگوله، استفاده از تونل البرز به صورت ۲۴ ساعته مجوز داده شد، زیرا پیش از این پلیس اجازه استفاده ۲۴ ساعته از تونل البرز را نمی‌داد.

به گفته وی، استفاده ۲۴ ساعته از تونل البرز گشایش خوبی را در کمک به تخلیه خودرو و گشایش راه ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال متذکر شد: اگر تونل البرز وجود نداشت امکان استفاده رفت و برگشتی از چالوس هم میسر نبود و اهمیت ساخت بزرگترین تونل آزادراهی کشور در خاورمیانه یک بار دیگر روشن شد.

به گزارش ایرنا، زمان بهره برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال هنور مشخص نیست، اما در حال حاضر ۶.۵ کیلومتر از مسیر رفت در منطقه ۲ که شامل تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است تکمیل شده و کار در ۱۶ کیلومتر دیگر این مسیر ادامه دارد.

در آخرین گزارش ارائه شده اعلام شد که پیشرفت فیزیکی کار در مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال بیش از ۷۶ درصد است و در اسفند ۱۴۰۰ بر روی زمان تکمیل این مسیر و بهره برداری از آن در اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکید شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.