| کد خبر: 241718 |

۱۳ کیلومتر بزرگراه اردبیل- مشگین شهر بزودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل- مشگین شهر از سال‌های گذشته سرعت گرفته و ۱۳ کیلومتر از این پروژه تا ۱۰روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

 محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: با راه اندازی این پروژه شاهد ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در این مسیر خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل )، وی گفت: پیش بینی می‌شود تا اواخر فروردین ماه ۵۰ کیلومتر و تا آخر فصل کاری هم ۵۰ کیلومتر دیگر به طول بزرگراه‌های استان اضافه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای اجرای ۵۰ کیلومتر بزرگراه ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود، افزود: قرار است با تامین اعتبار لازم هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شود که در صورت تحقق این هدف، علاوه بر ارتقای ایمنی جاده‌ها فراهم شده، تصادفات جاده‌ای به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: از ۶۸۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، ۲۷۰ میلیارد تومان از این منابع صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.

وی با بیان اینکه  اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، افزود:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

تکمیل بزرگراه پارس آباد- مشگین شهر نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل درباره تکمیل بزرگراه پارس آباد - سربند - مشگین شهر گفت: برای تکمیل این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر یک هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

وی ادامه داد: جاده پارس آباد - سربند یکی از پرترددترین جاده‌های استان است که بهسازی آن با هدف کاهش تصادفات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۱ کیلومتر عملیات آسفالت این مسیر به اتمام رسیده و تکمیل خط کشی، نصب علائم و گاردریل این مسیر در دستور کار راه و شهرسازی استان است و تلاش می‌کنیم اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم.

لازم به ذکر است از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.