| کد خبر: 241691 |

رشد ۵۶ درصدی ورود خودرو به قم در ایام نوروز نسبت به سال قبل

طی ایام نوروز ۱۴۰۱ ( ۲۵ اسفند لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱)، افزون بر ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو به شهر قم وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( ۲میلیون و ۱۵۵ هزارو۹۴۰ دستگاه )، ۵۶ درصد افزایش داشته‌است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم، گفت: طی ایام نوروز ۱۴۰۱ ( ۲۵ اسفند لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱)، افزون بر ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۳۰ دستگاه خودرو به شهر قم وارد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( ۲میلیون و ۱۵۵ هزارو۹۴۰ دستگاه )، ۵۶ درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم، حسین زنجیرانی فراهانی مطرح کرد: طی همین مدت، افزون بر سه میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۵ دستگاه خودرو به استان قم وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( ۲میلیون و ۲۳۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه)، ۶۴ درصد افزایش داشته‌است.

وی در ادامه بیان داشت: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم، مربوط به آزادراه تهران- قم، با تعداد یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۴۷۰دستگاه خودرو، از زمان شروع طرح نوروزی بوده‌است.

زنجیرانی فراهانی محورهای آزادراه قم – تهران با تعداد تردد ۹۶۹ هزار و ۵۴۹ دستگاه خودرو، بزرگراه قم- سلفچگان با تعداد ۵۹۳ هزار و ۴۱۴ دستگاه خودرو را، هریک به ترتیب دیگر محورهای پرتردد استان طی بازه زمانی یاد شده عنوان کرد و افزود: کمترین میزان تردد خودرو که توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان ثبت شده، هریک به ترتیب، مربوط به بزرگراه دستجرد- سلفچگان، با تعداد ۵۹ هزار و ۹۰ دستگاه خودرو، محور کهک- لنگرود، با تعداد ۷۶ هزار و ۱۰  دستکاه خودرو، همچنین محور قدیم قم- تهران با تعداد ۸۰ هزارو ۴۷۵ دستگاه خودرو بوده‌است.

وی دربخش دیگری از این گزارش به تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای مسافر طی ایام نوروز ۱۴۰۱ اشاره و افزود: در مجموع بیش از ۹۴ هزار و ۵۳۹ نفر مسافر، طی مدت اشاره شده توسط ناوگان عمومی، اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، با مبدا قم (درون استانی – برون استانی) جابه‌جا شده‌اند.

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: نگاه آماری به جابجایی این تعداد مسافر(۹۴ هزار و ۵۳۹ نفر ) توسط ناوگان عمومی، طی نوروز ۱۴۰۱، و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته(۶۶ هزار و ۷۸۵ نفر) از افزایش ۴۲ درصدی خبر می‌دهد.

وی در ادامه به تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان عمومی به تفکیک نوع ناوگان پرداخت و مطرح کرد: بیشترین تعداد مسافرجابجا شده طی ایام نوروز ۱۴۰۱، توسط ناوگان اتوبوسی به میزان  ۶۵ هزارو ۶۱۶ نفر صورت گرفته‌است.

زنجیرانی فراهانی افزود: طی همین مدت ۲۰ هزار و ۳۸۱ نفرمسافر توسط ناوگان مینی بوس و ۸ هزارو ۵۴۲ نفر نیز به وسیله ناوگان سواری کرایه جابه‌جا شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم درخاتمه به آمار تصادفات جاده‌ای طی مدت یادشده درسطح راه‌های استان اشاره و افزود: براساس آمار ارائه شده توسط پلیس راه استان قم، درطول ایام نوروز ۱۴۰۱، ۲۴۳ فقره تصادف درسطح راه‌های استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۱۵۰ فقره) ۶۲ درصد افزایش داشته‌است.

 قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور می‌باشد و سالانه به‌ویژه در مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات پذیرای میلیونی زائران و مسافران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.