| کد خبر: 241688 |

◄ ممنوعیت دریافت پشت بارنامه از صاحبان کالا/ نظارت از طریق گشت های دروازه ای

در صورت درج مبالغی ظهر بارنامه یا مطالبه وجهی خارج از ضوابط توسط شرکت ها و رانندگان، موضوع از طریق کمیسیون ماده 12 و 11 با ارایه مستندات لازم قابل پیگیری است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در نامه ای به دادیار معاونت پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه و امور اقتصادی حوزه دادستانی مرکز استان اصفهان، از ممنوعیت اخذ وجه مازاد تحت عنوان پشت بارنامه و ... خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در نامه مهدی خضری که تاریخ آن مربوط به نهم فرودین ماه 1401 است، آمده: بازگشت به نامه شماره ... تاریخ 9 اسفند ماه 1400 در خصوص اخذ وجه مازاد تحت عنوان پشت بارنامه به استحضار می رساند مطابق نامه تاریخ 27 تیر ماه سال 1397 مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص بند 14 شرایط عمومی حمل و نقل جاده ای داخلی کالا مصوب یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، دریافت هرگونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالانداری، انعام، گاراژداری و انبارداری از جانب شرکت های حمل و نقل و همچنین رانندگان ممنوع است.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: با توجه به موارد فوق صاحبان کالا موظف به پرداخت کرایه مندرج در داخل بارنامه بوده و هیچ گونه تعهدی برای پرداخت مبالغی خارج از ضوابط تعیین شده، ندارند.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این نامه تاکید شده است:

- در صورت درج مبالغی ظهر بارنامه یا مطالبه وجهی خارج از ضوابط توسط شرکت ها و رانندگان، موضوع از طریق کمیسیون ماده 12 و 11 با ارایه مستندات لازم قابل پیگیری است.

- نمایندگان این اداره کل و گشت های دروازه ای مراتب را به صورت مستمر پیگیری می کنند.

- سامانه 141 به صورت 24 ساعته در سطح کشور آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف و ارجاع به کمیسیون تخلفات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Navid Kheirmand 1 0

    خیلی ممنون که بفکر صاحبین کالا هستید 😘


    گرفتن پشت بارنامه از صاحبین کالا ممنوعه ولی دست کردن در جیب راننده و کندن ۲۵ درصد از حقش اونم بدون رضایت او بواسطه یه صورتجلسه قانونیه 😊😊😊😊

  • ناشناس 4 0

    جناب آقای خضری
    مدیر کل محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان

    در خصوص نامه صادره به شماره 21/636 به تاریخ 1041/01/09 از سوی جنابعالی به دادیار محترم معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی استان اصفهان، وظیفه است که به عرض برسانم:

    موضوع نامه با مضمون« اخذ وجه مازاد تحت عنوان پشت برنامه» در استان زیر نظر حضرتعالی به ندرت اتفاق می‌افتد.

    در عناوینی که در ذیل این نامه با رنگ قرمز نوشته شده است، مهمترین دغدغه فعالین بخش،موضوع دریافت انبارداری است، که روزانه شاهد چند ده فقره بارنامه صادره از سوی شرکت‌های حمل و نقل در استان اصفهان هستیم. با توجه به حساسیت موضوع بهتر بود موضوع این نامه به دریافت انبارداری اختصاص پیدا می‌کرد.

    در اصفهان، استانی که تحت مدیریت حضرتعالی اداره میشود، وجه انبارداری را شرکتهای حمل و نقل از رانندگان دریافت میکنند، و به کرایه کل مندرج در بارنامه اضافه میکنند. وجهی در بیرون از کرایه کل مندرج در بارنامه بابت انبارداری دریافت نمیشود، مگر به ندرت.

    این کار طی توافق نامهای شکل گرفته مابین تشکل‌های صنفی کامیونداران و شرکتهای حمل و نقل انجام می‌گردد.

    کل کرایه دریافتی را صاحب کالا به حساب کرایه رانندگان قلمداد می‌کنند که از لحاظ روانی تاثیر بسزایی بر پرداخت کننده کرایه دارد.

    خریدار کالا مبلغ پرداختی بابت انبارداری را باید بین دادوستد خود و فروشنده بار حس کند، و تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرد.
    اتفاقی که در این میان رخ میدهد، اضافه شدن این مبالغ به کل کرایه مندرج در بارنامه است. که خریدار آن را بابت کل کرایه پرداختی به کامیوندار تلقی میکند. که این خود باعث گلایه و شکایت خریداران کالا از کرایه حمل استان تحت امر شماست.

    جناب آقای خضری،
    شما کاملا واقفید که این وضعیت، وضعیت مطلوبی برای احقاق حقوق عامه مردم نیست، و منافع باندهای ثروت در حمل کالا را تامین میکند.

    ایجاد نظم در مجموعه تحت امر شما احتیاج به جسارت و پشتیبانی حضرت عالی را دارد، تا با صدور فرمانهایی قاطع و انقلابی در جهت تامین منافع عامه عمل کنید.

    بنده حقیر تقاضا دارم با توجه به ابهام پیش آمده در دریافت مبالغی بیرون از بارنامه در این درخواست جنابعالی، به صورت شفاف تکلیف دریافت انبارداری در کرایه کل مندرج در بارنامه را معلوم کنید.


    با تشکر از زحمات شما.
    محسن رئیسی

  • راننده 0 0

    ای کاش یک نامه هم به دادستان کل می فرستادید بابت هشت سال72تا80که الان نصف است تارسیدگی گردد تاباراهکاری هشت سابقه درست است همه می دانند که راننده مقصر نبوده وترک فعل از کسانی دیگر است

  • راننده 1 0

    یک عمر از مشکلات صدور بارنامه و دلال‌بازی بارنامه‌ها و هزار فیلم و کلک ، درباره‌ی بارنامه‌های صادره توسط شرکتها میگذره
    اما هنوز اراده‌ی کافی و رئیسی که تخصص کافی در از بین بردن مشکلات رانندگان و بارنامه رو داشته باشه پیدا نشده و هر کسی هم اومده فقط بفکر جیب خودش بوده و فاقد تخصص و تجربه‌ی عملی کافی.!