| کد خبر: 241679 |

رانندگی در زمان روزه‌داری نیازمند رعایت اصول و قواعد خاص است

رانندگی در ماه مبارک رمضان و در زمانی که شهروندان روزه هستند بواسطه شرایط جسمی خاص نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی برای پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی است.

تین نیوز

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: رانندگی در ماه مبارک رمضان و در زمانی که شهروندان روزه هستند بواسطه شرایط جسمی خاص نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی برای پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ اصغر زارع افزود:  در ایام ماه مبارک رمضان و در زمان عصر، خستگی و خواب‌آلودگی به‌دلیل بیداری سحرگاهی و ضعف شامگاهی عامل مهمی است که باید به آن توجه شود و تا حدممکن نباید در این حالت پشت فرمان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: رانندگانی که به سمت غرب و یا همان غروب آفتاب رانندگی می‌کنند بیشتر متأثر از گرما و نور مستقیم خورشید خواهند بود زیرا به‌واسطه نور مستقیم خورشید و خستگی عصرگاهی و دیگر موارد از میزان دید آنان کاسته شده و حوادث احتمالی زمینه‌سازی خواهد شد.

رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: همچنین روزه‌داری باعث می‌شود که برخی افراد، کمی با اُفت فشار و قند خون مواجه شوند که این امر موجب کاهش تمرکز و هوشیاری آنان می‌شود و یا در افراد با سن بالا ممکن است حتی تاری دید رخ دهد.

وی با اشاره به احساس اضطراب و لرز و تعریق در روزه‌داران که از نتایج گرسنگی است، گفت: باید در این شرایط تا حد ممکن پشت فرمان خودرو قرار نگرفت زیرا  تأثیر آن در رانندگی مشهود است که این موضوعات بسیار نادر هستند ولی رانندگی در این شرایط برای بیماران خاص به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی مشکل بعدی در این ایام را مربوط به قبل از افطار و عجله و شتاب های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب و افطار عنوان کرد و گفت: سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر و دیگر تخلفات در این زمان چشمگیر شده است و موجبات بی‌نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی را موجب می‌شود.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: با وجود آنکه این تخلفات رصد و اعمال قانون می شود، دلیل و یا علت این تخلفات، عدم زمان‌بندی برای حرکت از مبداء به مقصد و یا بدون توجه به شرایط ترافیکی مسیرهایی است که در قبل از افطار باید طی شود یا از سوی دیگر تماس های تلفنی میزبان یا میهمانانی که در مسیر هستند باعث اختلال حواس راننده در حال رانندگی می شود و سهم خود را در بروز تصادف ایفا می‌کند.

وی از شهروندان روزه‌دار خواست که به توصیه‌ها به‌منظور همراهی برای تسهیل ترافیک توجه کنند تا با  رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی، بار سنگین خدمت در این ماه پرفضیلت را به حداقل ممکن برسانند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.