| کد خبر: 241677 |

◄ ثبت سریع‌ترین ترددهای نوروزی خراسان رضوی

بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه در جاده های استان طی نوروز ۱۴۰۱ مربوط به جاده پایانه مرزی دوغارون- تایباد در شرق استان بوده است.

تین نیوز

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه در جاده های استان طی نوروز ۱۴۰۱ مربوط به جاده پایانه مرزی دوغارون- تایباد در شرق استان بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد افزود: تردد در ۱۴ مسیر عمده ملاک سنجش سرعت متوسط خودروها در نوروز ۱۴۰۱ بوده است.

وی ادامه داد: پس از جاده دوغارون - تایباد با سرعت متوسط ۱۱۱ کیلومتر در ساعت، در جاده های تربت حیدریه- سه راه شادمهر، سدکارده- مشهد و تایباد- پایانه دوغارون به ترتیب با سرعت های متوسط ۱۰۹، ۱۰۷ و ۱۰۶ کیلومتر در ساعت بیشترین سرعتهای متوسط خودروها در استان ثبت شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سرعت متوسط یک جاده با سنجش سرعت متوسط خودروهای تردد کننده در یک مقطع از مسیر به دست می آید و متفاوت با سرعت لحظه ای وسایل نقلیه در یک نقطه جاده است.

حسینی افزود: افزایش سرعت در محدوده سه راه شادمهر به دلیل قرار گرفتن در ورود مسیرهای جنوبی استان و همچنین سد کارده- مشهد به دلیل حجم بالای ترددهای روستایی و گردشگری در اطراف مشهد منطقی و قابل قبول است اما سرعت متوسط زیاد در مسیر رفت و برگشت دوغارون_ تایباد که حدود ۱۵ کیلومتر است غیرمعمول و ناشی از فقدان نظارتهای متداول جاده ای است.

وی ادامه داد: این مسیر ۱۵ کیلومتری به تازگی تعریض و بهسازی شده و معمولا اتباع خارجی در این جاده با کیفیت منتهی به مرز با سرعت زیاد و بدون نظارت پلیس راه تردد می کنند و همین عوامل موجب افزیش سرعت لحظه ای در این مسیر شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سرعت لحظه ای مسیر به وسیله سامانه های تردد شمار ثبت می شود لذا راهداری نصب سامانه های نظارتی بیشتر در این مسیر ترانزیتی و مهم را در دستور کار دارد.

سامانه های نظارتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در ۱۴ مسیر مهم و پرتردد استان سرعت متوسط خودروها در جاده را ثبت می کنند این مسیرها شامل جاده‌های پایانه مرزی دوغارون- تایباد، تربت حیدریه - سه راه شادمهر، سدکارده- مشهد، تایباد - پایانه مرزی دوغارون، آزادراه کنارگذر باغچه - چناران (عوارضی مزرعه نمونه)، مهنه- گناباد (مهنه)، قوچان - چناران (سه راه چکنه _ چناران)، سه راهی شادمهر - تربت حیدریه، شاهرود - درونه، میامی - مشهد، سبزوار - شاهرود (سبزوار- داورزن)، جاده قدیم نیشابور- سبزوار (فیروزه - سلطان آباد)، مشهد - نیشابور (نیشابور)، جاده قدیم سبزوار - نیشابور (سلطان آباد- فیروزه) است.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودروی شخصی از ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان ۱۲ فروردین ماه جاری در مجموع با پنج میلیون نفرسرنشین  وارد مشهد شده اند.

بر اساس گزارش سامانه های پلاک خوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در جریان سفرهای نوروزی حدود ۴۵ درصد ترددها در این استان به وسیله خودروهای پلاک‌گذاری شده در دیگر استانها انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.