| کد خبر: 241662 |

◄ جابه‌جایی روزانه 47 هزار مسافر با متروی اصفهان در ایام نوروز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در ایام نوروز، روزانه حدود 47 هزار نفر مسافر با خط یک مترو در اصفهان جابه‌جا شده‌اند.

تین نیوز

 حسین حق‌شناس با اعلام این خبراظهار داشت: در ایام نوروز همه وسایل حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان از جمله مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های گردشگری و تاکسی‌ها با افزایش حجم مسافر روبرو شده‌اند، چنانکه خط یک مترو در ایام نوروز از ساعت 9 تا 21 حدود 47 هزار نفر مسافر را به صورت روزانه جابجا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وی افزود: اتوبوس های گردشگری نیز که ویژه انتقال گردشگران از مجموعه فرهنگی گردشگری باغ فدک به مراکز گردشگری شهر همچون کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان و سایر مراکز گردش‌پذیر بوده، در این ایام بیش از 700نفر مسافر را به صورت روزانه جابه‌جا کرده‌اند.

حق‌شناس با بیان اینکه حدود 400 دستگاه تاکسی در مراکز گردشگری شهر اصفهان مشغول به فعالیت بودند،‌ خبر داد: حدود 2600 دستگاه تاکسی نیز در سطح شهر به جابه‌جایی مسافران درون شهری می‌پرداختند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره پارکینگ های عمومی نیز اظهار کرد: در ایام نوروز 1401 حدود 10‌هزار جای پارک خودرو متعلق به شهرداری اصفهان در خدمت شهروندان و گردشگران بود که 1200 عدد از آنها در اطراف میدان تاریخی نقش جهان قرار داشت و مابقی در سایر نقاط شهر خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی اضافه کرد: به جز اینها، حدود 5 هزار جای پارک خودرو نیز متعلق به بخش خصوصی و مدارس آموزش و پرورش بودکه در شهر مورد استفاده قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.