| کد خبر: 241654 |

کاهش آمار حوادث جاده‌ای نوروز به نسبت دو سال قبل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام کاهش ۱۶ درصدی عملیات امدادی جاده‌ای نسبت به سال ۹۸ گفت: کاهش سفرهای نوروزی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از دلایل این کاهش بوده است.

تین نیوز

مهدی ولی پور با اعلام این خبر افزود: با وجودی که امسال با افزایش حدود ۵۰ درصدی عملیات‌های ترافیکی و جاده‌ای نسبت به سال قبل مواجه بودیم؛ اما آمارهای امسال نسبت به نوروز سال ۹۸ کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی دلیل این اتفاق را رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش سفر نسبت به سال‌های قبل دانست و گفت: البته همانند سال‌های گذشته سوانح جاده‌ای و ترافیکی بیشترین عملیات‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر در نوروز بوده است.

بیش از ۵۰ درصد عملیات های امداد و نجات به حوادث ترافیکی و جاده‌ای مرتبط بود

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر در نوروز امسال افزایش ۷۰ درصدی داشت که بیش از ۵۰ درصد آن را حوادث ترافیکی و جاده‌ای به خود اختصاص داده بود، افزود: جاده‌های اصفهان، ‌فارس و خراسان رضوی بیشترین عملیات های امدادی را داشتند.

ولی پور میزان آمادگی سازمان های امدادی با توجه به سفرهای نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمادگی کامل برای مواجه با حوادث داشتیم و با بحران و مشکلی در این مدت برخورد نکردیم.

وی یکی از موضوعات در نوروز امسال را ازدحام مسافر بدون مکان اقامتی در شهرهای گردشگرپذیر اعلام کرد و افزود: بسیاری از مسافران بدون در نظر گرفتن محلی برای اقامت به سفر می‌روند در حالی که به دلیل ازدحام جایی برای اقامت پیدا نمی‌کنند و نهادهای مرتبط مانند وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز راهکاری برای این موضوع در نظر نگرفته بود.

رئیس سازمان امداد و نجات اظهارداشت: مسافران در این شرایط از امدادگران هلال احمر تقاضای چادر دارند که این امکان وجود ندارد زیرا هلال احمر موظف به ارائه چادر در صورت وقوع بحران و بلایا است.

طرح ملی امداد و نجات نوروز  ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند سال گذشته در یکهزار و ۴۰۰  پایگاه ثابت، پست موقت و سیار امداد و نجات جاده ای و مراکز عملیاتی سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ فرودین ادامه دارد.

این طرح از ظرفیت ۲۰ هزار نیرو که از این تعداد حدود ۱۳ هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده و هفت هزار نفر نیز نیروی آماده مجرب، به کارگیری سه هزار دستگاه خودرو و ۱۹ فروند بالگرد امدادی در طول اجرای طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.