| کد خبر: 241624 |

◄ ساماندهی قیمت پرداختی به نفع مالکین تاکسی‌های فرسوده

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از اقدامات در نظر گرفته شده برای ساماندهی و شفافیت فرآیند اسقاط با هدف ارتقای سطح رضایت مالکین تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

تین نیوز

سید علی محتشمی‌پور از اقدامات در نظر گرفته شده برای ساماندهی و شفافیت فرآیند اسقاط با هدف ارتقای سطح رضایت مالکین تاکسی‌های فرسوده خبر داد و گفت: در گام نخست و به‌منظور آغاز ساماندهی فرآیند اسقاط تاکسی‌های فرسوده ناوگان از ابتدای ۱۴۰۱ اقدام به اعلان فراخوان همکاری و ارسال فرمتی مشخص به آن دسته از مراکز اسقاط شهر تهران که تمایل به همکاری در این زمینه داشته‌اند، کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: طی تکمیل این فرم‌ها، مراکز به شکلی مشخص قیمت مد نظر خود برای پرداخت ارزش اسقاط (به تفکیک هر نوع دستگاه تاکسی و نیز مبلغ کسورات ناشی از نواقص خودرو) تعیین می‌کنند. همچنین مکلف می‌شوند، نسبت به واریز وجه اسقاط به حساب مالکین تاکسی و صدور گواهی آن طبق زمانبندی اعلامی خود، اقدام کنند که در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، با مرکز خاطی قطع همکاری می‌شود.

محتشمی‌پور در ادامه با اشاره به این نکته که روال اسقاط تاکسی‌های فرسوده در سال‌های گذشته از نظم و شفافیت مورد نیاز برخوردار نبود، گفت: به همین دلیل تصمیمی اتخاذ شد که این فرآیند اصلاح و اطلاعات مراکز اسقاط بر روی مبادی اطلاع رسانی سازمان بارگذاری شود تا رانندگان تاکسی‌های فرسوده بتوانند به طور کامل به اطلاعات مربوط به این مراکز دسترسی داشته باشند و شخصاً نسبت به انتخاب مرکز مد نظر خود اقدام کنند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران پایان اردیبهشت ماه را زمان تغییر قیمت‌های اعلامی این فرآیند اعلام کرد و افزود: مراکز اسقاط تا پایان دومین ماه سال ۱۴۰۱ مکلف به اقدام بر مبنای شرایط اعلامی هستند؛ اما از آنجا که پیش‌بینی می‌شود در خرداد ماه با تغییر قیمت اسقاط تاکسی‌های فرسوده مواجه باشیم در بازه زمانی مناسب مجدداً نسبت به انجام فرآیند اعلان فراخوان و دعوت به کار مراکز علاقه مند و اخذ مبالغ پیشنهادی آنها اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمان بازگشایی پاکات مراکز اسقاط به اطلاع تاکسیرانان می‌رسد، تصریح کرد: در صدد هستیم فرآیند بازگشایی پیشنهادهای دریافتی را به طور مستقیم و از طریق مبادی اطلاع رسانی سازمان به صورت زنده به سمع و نظر رانندگان تاکسی برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.