| کد خبر: 241621 |

بیش از یک هزار کیسه زباله در خلخال توزیع شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با هدف کمک به پیشگیری از آلودگی زیست محیطی در روز طبیعت، بیش از یک هزار عدد کیسه زباله بصورت رایگان در بین طبیعت گردان این شهرستان توزیع شد

تین نیوز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: با هدف کمک به پیشگیری از آلودگی زیست محیطی در روز طبیعت، بیش از یک هزار عدد کیسه زباله بصورت رایگان در بین طبیعت گردان این شهرستان توزیع شد

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نعمت الله جوانمردی با توصیه به مردم، گردشگران ، میهمانان و مسافران نوروزی به پرهیز از رها کردن و یا ریختن زباله در بستر و دامن طبیعت، اظهار کرد: برای پاسداری از محیط زیست و طبیعت لازم است که مردم از ریختن زباله و پلاستیک در طبیعت خودداری و زباله‌ها را جمع‌آوری و به کیسه های زباله توزیع شده و یا در سطل‌های زباله بریزند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به اینکه مردم از شکستن شاخ و برگ درختان، لگدمال کردن گیاهان و گل‌ها و هرگونه شکار و صید خودداری کنند، بیان کرد: هموطنان همچنین از خاموش بودن آتش هنگام ترک محل اتراق خود مطمئن شوند تا اتفاق ناگواری برای طبیعت اتفاق نیافتد.

وی از تعیین محلی برای جمع آوری ماهیان قرمز در میدان معلم خلخال خبر داد و اضافه کرد: مردم همچنین از رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها به جد خودداری کنند، چرا که رها کردن آنها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.

جوانمردی اظهار کرد: ماهی‌های قرمز تهدیدی جدی برای اکوسیستم‌های و پهنه‌های آبی هستند و این گونه ماهیان غیربومی و مهاجم از تخم ماهیان دیگر تغذیه می‌کنند و رشد سریع آن روی کیفیت آب نیز تأثیر می‌گذارند.

جوانمردی گفت: علاوه بر خطرات زیست محیطی ماهیان قرمز یکی از خطرات مهم این گونه، انتقال بیماری‌ها و انگل است که آسیب و تهدیدی جدی برای زیست‌بوم آبی کشور بویژه تالاب های مختلف در منطقه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اداره محیط زیست خلخال با همکاری شهرداری اقدام به استقرار یک تانکر جهت جمع آوری ماهیان قرمز (ماهی گلی) در مقابل اداره پست این شهر کرده تا مردم همکاری ماهیان قرمز را در داخل تانکر رها کنند تا در پایان روز در آبگیرهایی که ارتباطی با رودخانه ها و تالاب ها ندارند توسط محیط زیست رهاسازی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.