| کد خبر: 241585 |

۱۲ میلیون نفر-اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که میزان اقامت‌های ثبت شده مسافران نوروزی در استان تا پایان دهمین روز سال جدید از ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر-شب فراتر رفته است.

تین نیوز

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که میزان اقامت‌های ثبت شده مسافران نوروزی در استان تا پایان دهمین روز سال جدید از ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر-شب فراتر رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی ایزدی روز پنجشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: بر اساس آمارهای ثبت شده طی ۱۴ روز گذشته یعنی از ۲۶ اسفند پارسال تا پایان روز دهم فروردین جاری ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۶۱۸ نفر در مراکز اقامتی مازندران اعم از هتل‌ها و متل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، هتل‌آپارتمان، خانه‌مسافر، اقامتگاه‌ها و کمپ‌های موقت، واحدهای بومگردی، مدارس و مهمان‌سراهای ادارات استان اقامت شبانه داشتند.

وی افزود: بیشترین سهم از اقامت‌های ثبت شده مربوط به مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی است که هفت میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۸۵ نفر-شب اقامت معادل ۶۱ درصد کل اقامت‌های ثبت شده طی ۱۴ روز اخیر در آن‌ها رقم خورد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار کرد: در طرح خانه‌مسافر استان نیز تا کنون سه میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۳۰ نفر-شب اقامت ثبت شد که برابر با ۳۱ درصد کل اقامت‌های مربوط به نوروز ۱۴۰۱ مازندران تا پایان روز دهم فروردین است.

ایزدی افزود: ۷۸ هزار و ۱۲۵ نفر-شب اقامت در هتل‌های استان، ۸۴ هزار و ۹۱ نفر-شب اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها، ۵۶ هزار و ۱۶۴ نفر-شب اقامت در متل‌ها و ۵۴۲ هزار و ۳۲۲ نفر-شب اقامت نیز در اقامتگاه‌های موقت مانند کمپ‌ها، کانکس‌ها و چادرهای مسافرتی استان به ثبت رسید.

به گفته وی ۱۱هزار و ۶۲۴ نفر-شب در اقامتگاه‌های سنتی، ۳۹ هزار و ۳۱۹ نفر-شب در مجتمع‌های گردشگری، ۵ هزار ۶۲۳ نفر-شب در مهمانپذیرها، ۵۳ هزار و ۹۹۸ نفر-شب در مجموعه‌های بومگردی و ۱۰۰ هزار و ۴۳۷ نفر-شب اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش از جمله مدارس ثبت شد.

ثبت سه میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های مازندران

ایزدی درباره میزان بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران طی ۱۴ روز اخیر توسط مسافران نوروزی نیز گفت: در مجموع از ۲۶ اسفند تا پایان دهمین روز فروردین سه میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۱۰ بازدید از جاذبه‌های مازندران ثبت شد که ۲۰۷ هزار و ۶۹۸ بازدید مربوط به اماکن تاریخی استان، یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۹۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی مازندران، ۱۲۶ هزار و ۶۲۶ بازدید مربوط به اماکن تفریحی، ۷۸ هزار و ۴۵۵ بازدید از اماکن مذهبی، یک‌هزار و ۷۹۰ بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی و ۱۶۰هزار و ۴۸۴ بازدید از موزه‌های استان بود. یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۱۶۶ هزار بازدید نیز از مجموعه‌های گردشگری استان طی این ۶ روز به ثبت رسید.

وی با اشاره به در حال انجام بودن نظارت ویژه بر فعالیت همه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی استان اظهار کرد: تا کنون ۷۷۶ بازدید نظارتی از زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی مازندران انجام شد که مجموعا  ۸۶ تذکر و ۱۹ تشویق برای این مراکز را در پی داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.