| کد خبر: 241575 |

افزایش دما در شمال کشور/ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات

به سبب ذوب برف احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی شمالی کشور وجود دارد.

تین نیوز

به سبب ذوب برف احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی شمالی کشور وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه(۱۱ فروردین ماه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم و همچنین در گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه(۱۲ فروردین ماه) در مرکز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و خفیف همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد و روزهای شنبه تا دوشنبه(۱۳ تا ۱۵ فروردین ماه) جوی پایدار در کشور خواهیم داشت و در این مدت، افزایش دما در نیمه شمالی کشور و وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و به سبب ذوب برف احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی شمالی کشور وجود دارد.

به گفته ضیاییان همچنین طی روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و در ارتفاعات ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. از بعدازظهر جمعه و روز شنبه نیز خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین‌ماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۴ و برای روز شنبه (۱۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری وگاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد واهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.