| کد خبر: 241564 |

تردد خودروهای سنگین در جاده‌های استان یزد تا پایان تعطیلات نوروزی ممنوع است

استاندار یزد از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان از یازدهم تا سیزدهم فروردین‌ماه جاری برای کاهش احتمال حوادث ترافیکی در این روزها خبرداد.

تین نیوز

استاندار یزد از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان از یازدهم تا سیزدهم فروردین‌ماه جاری برای کاهش احتمال حوادث ترافیکی در این روزها خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا و بنا بر اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در ستاد راهبری تصادفات استان با تشریح ضرورت اعمال محدودیتهای ترافیکی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی برای کاهش سوانح جاده‌ای افزود: ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه یازدهم فروردین تا ساعت ۲۴ روز شنبه سیزدهم فروردین ماه اعمال می شود.

وی افزود: در راستای کاهش تصادفات احتمالی موتورسیکلت ها نیز توقیف راکبان بدون کلاه کاسکت و موتورسیکلت‌های فاقد روشنایی مناسب نیز در دستور کار پلیس قرار گیرد.

فاطمی افزایش اکیپ‌های گشت و بازرسی در محورهای پرتردد و شلوغ به ویژه محورهای منتهی به کوهستان شیرکوه و مهریز با همکاری نهادهای مربوطه و همچنین ارائه توصیه‌های ایمنی و خودمراقبتی از طریق دستگاه‌های متولی، صداوسیما و رسانه‌ها به شهروندان و گردشگران را مورد تاکید قرار داد.

استاندار یزد با تاکید بر برنامه محوری دستگاه ها برای پایان تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: فرمانداران شهرستان‌ها جلسه فوق العاده کاهش ترافیک و تصادفات شهرستان‌ها را  امروز برگزار و ظرف ۲۴ ساعت برنامه‌های عملیاتی ترافیکی در محورهای پرتردد شهرستان‌ها را به ستاد استانی ارائه کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران باید با فراخوان بخشداران، شهرداران و دهیاران، تمهیدات لازم را برای هر یک از مناطق شهری و روستاهای استان و به ویژه روستاهای ییلاقی و گردشگری  پرتردد بیندیشند و ظرف ۲۴ ساعت برنامه‌ها عملیاتی و کمبود تجهیزات را به صورت مکتوب ارائه دهند تا پشتیبانی‌های لازم در حد مقدورات استان انجام شود.

محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های شمالی به جنوب و غرب و شرق کشور ، بخش قابل توجهی از ترافیک سفرهای نوروزی را میزبانی می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.