| کد خبر: 241562 |

رکورد خروج خودرو از کیش شکسته شد

سرپرست شرکت بنادر و فرودگاه های جزیره کیش گفت: روز گذشته با بسیج ۱۴ ساعته تمام امکانات رکورد خروج خودرو از جزیره کیش شکسته شد.

تین نیوز

سرپرست شرکت بنادر و فرودگاه های جزیره کیش گفت: روز گذشته با بسیج ۱۴ ساعته تمام امکانات رکورد خروج خودرو از جزیره کیش شکسته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عزت الله محمدی روز چهارشنبه د اظهار داشت: روز گذشته به علت تعطیلی ۲ روزه بندرگاه این جزیره به علت ناپایداری های جوی شاهد ازدحام مسافران برای خروج از جزیره بودیم به طوریکه که از ساعت ۱۰ تا ۲۲ حدود سه هزار خودرو از این جزیره خارج شد.

وی با بیان اینکه این تعداد خروج خودرو در عرض کمتر از یک روز در تاریخ جزیره بی سابقه است افزود: روز گذشته در قالب بیش از ۱۰۰ سفر دریایی مسافری و باری (لندینگ کرافت) حدود ۱۳ هزار مسافر از کیش خارج و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز به این جزیره وارد شده اند.

محمدی خاطر نشان کرد: در  ایام نوروز برای اولین بار فعالیت بنادر از مبدا کیش به آفتاب و چارک و برعکس به صورت ۲۴ ساعته ارایه شده و از لحاظ فنی هیچ مشکلی در ارایه خدمات نیست و مهمترین مشکل در ارایه خدمت به مسافران وضعیت جوی و ورزش باد بود.

فعالیت ارایه خدمات نوروزی به مسافران از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و تا روز گذشته نهم فروردین حدود ۱۷۶ هزار نفر از مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره شده اند که بیش از ۷۳ هزار نفر با استفاده از کشتی و بیش از ۱۰۳ هزار نفر نیز با استفاده از هواپیما به کیش سفر کرده اند.

در این مدت بیش از ۱۳۶ هزار مسافرن شامل ۸۵ هزار نفر با استفاده از هواپیما و بیش از ۵۱ هزار نفر نیز با استفاده از کشتی از جزیره کیش خارج شده اند.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.