| کد خبر: 241553 |

مروری بر عملکرد یکساله اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر؛

حمل ۱۲۰ هزار تن کالای اساسی در بوشهر/ رشد ۱۳.۵ درصدی سفر ترانزیت جاده‌ای و حمل کالا نسبت به سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر در راستای تشریح عملکرد یکساله اداره کل راهداری این استان از رشد ۱۳.۵ درصدی سفر ترانزیت جاده‌ای و حمل کالا نسبت به سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر در راستای تشریح عملکرد یکساله اداره کل راهداری این استان از رشد ۱۳.۵ درصدی سفر ترانزیت جاده‌ای و حمل کالا نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا علم، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت:‌ این استان در بخش راهداری در سال ۱۴۰۰ اجرای دو هزار و ۳۰۰  کیلومتر خط کشی با استفاده از ماشین آلات راهداری با حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را در دستور کار داشت.

وی همچنین از انجام ۵۰ کیلومتر لکه‌گیری با آسفالت سرد خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه نیز یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: انجام ۸۵ کیلومتر فوگسیل (آسفالت حفاظتی) با هزینه چهار میلیارد تومان، انجام هفت کیلومتر چیپ سیل (آسفالت حفاظتی) با هزینه دو میلیارد تومان و ۴۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال۱۴۰۰ در دستور کار است.

علم با بیان اینکه در این مدت ۵۵ کیلومتر درزگیری آسفالت با هزینه یک میلیارد تومان انجام گرفت، اظهار کرد: انجام ۱۱۶هزار و ۵۰۰ متر مربع لکه‌گیری با آسفالت گرم به اعتبار ۲۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار داشت و محقق شد.

به گفته وی تعداد ۱۰ پروژه شاخص در حوزه راهداری در دست اجرا است و انجام چهار کیلومتر اسلاری سیل به ارزش یک میلیارد تومان و ۱۵۵ کیلومتر دیگر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد:‌ مجموعا تعداد ۱۷ راهداری و راهدارخانه با تعداد ۳۰۰ نفر نیروی راهدار و ۲۴۷ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در این استان در حال فعالیت هستند.

علم مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در بخش حمل و نقل استان بوشهر را نیز تشریح کرد و گفت: در یازده ماهه سال ۱۴۰۰ حمل ۱۲۰ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت و سویا از بندر امام خمینی به وسیله چهار هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون توسط بخش خصوصی، شهرداری‌ها و راهداری را در کارنامه حمل و نقل این استان به ثبت رساندیم.

رشد ۱۳.۵ درصدی سفر ترانزیت جاده‌ای و حمل کالا نسبت به سال گذشته

وی همچنین از ۴۴۰ هزار سفر باری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: هفت میلیون و ۳۴ هزار و ۹۸۴ تن کالای حمل شده در استان را شاهد بودیم که مقدار کالای حمل شده در سال ۱۳۹۹با ۳۸۷ هزار سفر باری حدود شش میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۷۰ تن به ثبت رسیده است.

علم با بیان اینکه که ۱۲.۵ درصد رشد تناژ و ۱۳.۵ درصد رشد سفر در حمل کالا در استان نسبت ۱۰ ماهه سال ۹۹ را شاهد بودیم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش جابه‌جایی مسافر نیز، چهار میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۵ مسافر با انجام ۱۷۴هزار و ۱۴۴سفر صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر همچنین تعداد مجتمع‌های در حال بهره‌برداری را ۲۳ مجتمع اعلام کرد و گفت:‌ همچنین ۱۵ مجتمع دیگر نیز در حال ساخت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.