| کد خبر: 241526 |

چند مسافر نوروزی با اتوبوس جابجا شدند؟

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: سفرهای نوروزی مردم در موج نخست نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به نوروز سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

داریوش باقرجوان اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته سفرهای نوروزی امسال با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای آغاز شد و تا پایان روز پنجم فروردین ماه حدود دو میلیون و ۹۵۰ هزار مسافر از پایانه‌های مسافربری با اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی جابجا شدند که نسبت به نوروز سال گذشته و در قیاس با همین بازه زمانی ۱۶ درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه این تعداد جابجایی مسافر در قیاس با نوروز دو سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشت، افزود: در نوروز سال ۱۳۹۹ به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا در کشور تقریبا سفرهای نوروزی جاده‌ای به ویژه با وسایل حمل و نقل عمومی تقریبا تعطیل شد و به همین دلیل شاهد افزایش چشمگیر در نوروز امسال نسبت به آن بازه زمانی هستیم.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سفرهای نوروزی مردم در این بازه زمانی که تقریبا می‌توان گفت پایان موج نخست سفرهای نوروزی است، ۶۷.۲ درصد با اتوبوس، ۱۷.۲ درصد با مینی بوس و بقیه آن یعنی ۱۵.۶ درصد با سواری‌های کرایه پلاک عمومی انجام شده است.

باقرجوان اعلام کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی را در این سفرها و به ویژه برای موج دوم و بازگشت در سفرهای نوروزی رعایت کنند و به صورت جدی از همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای خواسته‌ایم تا به مسئله ایمنی و بهداشت توجه کنند. چرا که به هیچ وجه در حوزه سلامت و ایمنی مردم با کسی تعارف نداریم و به صورت جدی با تخلفات در این حوزه برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: از همه مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلف در حوزه‌های مختلفی از جمله قیمت بلیت اتوبوس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آن را از طریق سامانه‌ تلفنی ۱۴۱، سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ و سایت ۱۴۱.ir سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اطلاع ما برسانند تا به سرعت به آنها رسیدگی کنیم. چرا که در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جوادی 0 0

    سال گذشته بخاطر محدویت های کرونا تردد در حدی نبود . افزایش 16 درصد هیچ افتخاری ندارد که بر پایه آن خود را پهلوان تلقی کنید