| کد خبر: 241516 |

◄ دلیل مخالفت جدی تشکل های صنفی رانندگان با قرارداد جدید بیمه تکمیلی

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از مخالفت 6 تشکل صنفی از تشکل های صنفی هفتگانه مسافری، با قرارداد منعقد شده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش مسافری خبر داد و انعقاد این قرارداد را غیر قانونی دانست.

تین نیوز

 نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از مخالفت 6 تشکل صنفی از تشکل های صنفی هفتگانه مسافری، با قرارداد منعقد شده در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش مسافری خبر داد و انعقاد این قرارداد را غیر قانونی دانست.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در مورد دلیل غیر قانونی بودن این قرارداد و اعتراضاتی که نسبت به آن در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، به خبرنگار ما گفت: نماینده قانونی راننده و مالک، کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر ایران است و تشکل های شرکت ها طرف قرارداد تشکل های رانندگان بوده و جایگاهی به نام کارفرمای راننده و مالک نداشته بلکه یک شرکت خدماتی حق العمل کاری است که در مقابل دریافت کمیسیون باید خدمات بدهد ولی حق ندارد جای  نماینده قانونی  رانندگان و مالکان (کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر) تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در تاریخ ۲۸ اسفند 1400 ، کانون شرکت ها اقدام به تجدید قرارداد با افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه بدون مشورت و اجازه از دیگر تشکل های صنفی نمود که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آن را فاقد وجاهت قانونی دانست.

بیشتر بخوانید:

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: اقدام کانون کارفرمایی شرکت های حمل و نقل مسافر کشور به تجدید قرارداد با بیمه گذار قبلی در حالی صورت گرفت که دیگر تشکل ها لازم می دانستند از بقیه شرکت های بیمه ای نیز  استعلام قیمت و هزینه بگیرند و هر آنچه مورد رضایت همه اکثریت تشکل ها بود اجرایی شود.

داودی عنوان کرد: قرار نبود یک شخص خاص با خودسری فقط با یک شرکت بیمه قرارداد ببندد، آن هم به بهانه مختلف و وقت کشی در پایان سال و فرار از جلسات که در دقیقه نود این قرارداد ترکمنچای حمل و نقل را منعقد کند.

 نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور گفت: از این رو کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان و دیگر انجمن ها در استان ها مخالفت شدید خود را با این کار کانون کارفرمایی شرکت ها اعلام کرده اند و کانون انجمن صنفی رانندگان کشور به تشکل کارفرمایی تذکر می دهد، از جایگاه قانونی و در حیطه وظایف خود صحبت کرده و در کار دیگر تشکل های صنفی دخالت نکنند.

به گزارش تین نیوز، داوودی با تاکید بر این که تشکل مذکور نمی تواند از طرف دیگران تصمیم بگیرد و قرارداد امضا کند، افزود:  به نظر می رسد کسانی که این قرارداد را امضا کرده اند نمی دانند چند قراردادی بیمه تکمیلی توسط شرکت های مسافربری با بیمه های مختلف، مشکلات و معضلات فراوان و خارج از تصوری برای مالکین و رانندگان به وجود می آورد.

او تاکید کرد: جای سوال است که این افراد چطور و با کدام وجدان و ..... به خود اجازه می دهند حق بیمه (مسئولیت، درمان، عمر و حوادث) کارکنان و هئیت مدیره شرکت ها روا از مالک گرفته و پرداخت کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 1 0

    واقعا هیچ سازمانی روی مناقصه ها نظارت نداره ؟ که اینجوری به ما راننده ها ظلم میشه. کدوم سازمانی مسئول نظارت روی این قرارداد هاست؟

  • یوسف دانشی راننده و رییس انجمن صنفی رانندگان رفسنجان و انار هیچ کس حق ندارد به جز کانون رانندگان و دارندگان ما تصمیمی نا کارشناسه برای ما بگیرد در غیر اینصورت از طریق قوه قضاییه با آن برخورد خواهد شد باید دست رانت خواران از این صنف شریف کنده شود 0 0

    سلام