| کد خبر: 241507 |

لزوم تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تسریع در تکمیل طرح جامع پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا برای ارایه خدمات مطلوب در این پایانه ها ضروری است.

تین نیوز

داریوش امانی، شامگاه دوشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و جایگاه این پایانه ها در تسریع و تسهیل ترانزیت کالا و جابجایی مسافر، افزود: روان سازی مسیرهای ترانزیتی کشور از اولویت های این سازمان در سال جاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: طرح‌ و نقشه جامع پایانه های مرزی نوردوز و جلفا با اخذ نظر از دستگاه‌های ذیربط و تخصصی استان طراحی و تدوین شده و در حال اجراست که تکمیل آن نقش بسزایی در تبادلات اقتصادی منطقه ایفا می کند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز در این دیدار گزارشی از تدابیر و اقدامات موثر برای کاهش تصادفات و تلفات سفرهای نوروزی ارایه کرد.

در این دیدار همچنین مسایل و مشکلات حوزه راه و حمل‌ و نقل استان بررسی و در خصوص تسریع در بهسازی جاده نوار مرزی منتهی به پایانه‌های جلفا و نوردوز توافق شد.

مقرر شد اعتبار ویژه ای برای تکمیل طرح جامع پایانه های مرزی نوردوز و جلفا، خط‌کشی و ترمیم فوری جاده‌های استان طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان در سفر وزیر کشور، رفع نقاط حادثه خیز در ۷۰ نقطه، آسفالت و خط کشی راه ها و خرید و نصب دوربین های ثبت سرعت در راه های استان اختصاص یابد.

همچنین در این جلسه بر لزوم توجه ویژه به راه‌های روستایی استان به ویژه چند شهرستانی که درصد برخورداری از راه‌های روستایی مناسب در آنها کمتر از متوسط کشور است، تاکید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور در هفته دوم تعطیلات نوروزی برای سرکشی به راهدارخانه ها و راهداران خدمات‌رسان به مسافران به استان سفر کرده بود.

نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.

این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بوده و در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمیدی 3 0

    آقای امانی عزیز ؛چرا به سطح مدیران مرزها رسیدگی نمی کنید . بزرگترین مشکل مرزهای استان آذربایجانشرقی مدیران پایانه های مرزی است که به آن رسیدگی نمی کنید

  • مجیدی 2 0

    لطفا مدیران استانی بیایند به مرز جلفا نگاه کنند، ببینند آیا وضعیت با این شرایط مورد قبول است؟ مدیر کل پایانه های استان که از کارهای مرز اطلاعی ندارد و مسئولین مرزها نیز ضعیف و بی کفایت و........

  • تهرانی 3 0

    مشکل مرزهای ایران مشکل فضایی نیست بلکه عوامل دال بر آن اکثر در حوزه های مدیریتی و قانونی است . طرح جامع مرزها چه مشکلی را اگر در نحوه سیاستگذاری مشکل داشته باشیم ،حل میکند . الان در شرایط فعلی مشکل اینست که طرحهای پایانه های مرزی هیچ تبعتی از طرحهای اطراف و اکناف مرزها نمی کنند و برای هیچ یک نقشی تعریف نشده است . طرح جامع باید از نقشی که طرحهای کلان به مرزها قایل شده اند تبعیت نماید . والا بدون جاده مناسب دسترسی و خدمات جانبی مرزها این میشود که شده است . من نظریات اقای مجیدی و حمیدی را قبول دارم که مدیران و کارکنان مرزها در قواره مرزها نیستند .و بزرگترین مشکل نیز ضعف مدیریت در مرزها است که هیچ کس به آن عنایتی نمی کند متاسفانه